Endast 3 dagars träning, och helt uppsvälld och fet.
Jag har så dåligt humör och är korkad, för får jag för mig att jag är fet, slutar jag äta.

Hade en rolig kväll igår dock, lätt värt att fuska med alkohol. Lät ju bli snacksen!

Använder min nya Dork t-shirt från London idag, för jag känner mig lite så idag.
Saker som jag älskar att äta just nu, helst varje måltid:

• Omelett (extra +++ med hackade soltorkade tomater i)
  • Keso, keso naturell, keso med det, keso till det, keso!
  • Bladspenat med fetaost och tomat
  • Ugnsrostat (morötter, selleri, lök, broccoli, champinjoner)
  • Fiberberikad havregrynsgröt
  • Mango, hur sjukt gott är inte mango, to die for!
Är det någon som har en annan god favorit att dela med sig av?
Måndag: Gympass, ben + vaden
Tisdag: Pass, Body Step Atlet
Onsdag: Vila
Torsdag: Vila
Fredag: Vila
Lördag: Gympass, axlar + triceps
Söndag: Pass, Body Combat

Att ha fått till 4 pass är jag glad över för det är ju målet med mina veckor, men samtidigt ser det dumt ut med 3 vilodagar i rad, borde ha gjort någon nytta då. Men så kan det väl bli ibland.
Kommande vecka ska jag såklart också få till 4 pass, men skulle inte skada med 5.
Måste iallafall säga att jag tycker Body Combat är riktigt kul och det ska jag lätt göra om!

Ja, igår fyllde man 24 år, börjar kännas i lederna.
Var ute och åt middag med F & E på underbara Church Street i Gävle, drack drink och öl. Åt även smörgåstårta på dagen så det var en riktig fuskdag kan man säga, tur man inte fyller ofta.

Min mat!!

Och nu har jag varit in på CDON och köpt lite presenter till sig själv, 3 filmer, 1 serie box och en Nike tröja. Fick en rabattkupong i present av dom, schysst företag, med jäkligt bra priser.

Snygg tröjan - Blå! Woho

Jag tänkte träna idag men kände när jag kom hem att jag var helt slut.
Just nu sitter jag hemma hos Lina och vi har gjort en riktigt god lchf pizza. Så den kommer vi göra om nästa onsdag. (onsdagar är ju våran middag och myskväll) så är det. Inte för att jag kör lchf men det gör hon, så därför anpassar vi maten efter henne. Eftersom jag bara kör!

På pizzan har vi mozarella, bacon, champinjoner och lök, serverat med bea sås. Mums kan jag lova!

Jag har egentligen inte så mycket att säga, utan vi tar det såhär:
Body Step med Atlet var tydligen passet, jag är helt slut. Det var sjukt jäkla skönt, men vissa stunder trodde jag att jag skulle ramla ihop på plats och se stjärnor i taket.
Men jag kommer absolut börja köra lite mer pass, det är så värt.
Tanke 1: Jag tränar idag och har vilodag imorgon, det blir bra.
Tanke 2: Jag kör vila idag jag är så trött, tränar imorgon istället.
Såhär blev det: Jag tränade idag, och imorgon ska jag på ett Body Step pass.

Ja..vi får väl se hur det blir med vilan. Så länge man orkar är det väl bara att köra!

Frågan är dock om jag pallar Body Step, aldrig gjort det förut haha!
Allsidighet och variation är nyckelord i BodyStep. Låtarna har olika hastighet; snabba och explosiva låtar förenas med långsamma och tunga. Lådans höjd och riktning ändras för att variera träningen optimalt. BodyStep är utvecklat för att du ska få ett pass som är effektivt, säkert och framför allt roligt.

Måndag: Vila
Tisdag: Gympass, bröst + vader
Onsdag: Powerwalk 45 minuter
Torsdag: Vila
Fredag: Promenad 35 minuter
Lördag: Gympass, baksida ben + axlar
Söndag: Gympass, mage + rygg

Att ha fått till 5 pass denna vecka känns super då jag har som mål att göra 4. Sen att jag kallar promenader och sånt pass, det gör jag. Så länge jag går för att gå, och inte bara för att gå till affären så är det träning. Även om den inte är lika hård så tar den på kroppen och kondition.

Nu ska jag käka lunch och sedan fortsätta med det jag påbörjade igår:
Rensa garderoben! Oj vad här slängs!
Imorgon: Magnus Betnér
20 april: min födelsedag och go' middag med tjejor!
26 april: hemligt tills det syns!
29 april: besök hos frisören!
08 maj: one direction på friends arena!
12 maj: resa till Kina och Taiwan!
05 juni: examen, hej då skolan - hej reseproducent!
15 juni: resa till Rom!

Så var ännu en onsdag över.
Avslutades på bästa sätt hemma hos LP med burgare och final i mästerkockarna.

Innan dess så gjorde jag faktiskt veckans andra pass idag, en 45 minuters power walk.
Veckan har 4 dagar kvar, och jag har 2 pass. Kanske jag till och med hinner med ett extra, men jag ska inte ropa hej än för man vet aldrig vad som kan inträffa någon dag så. Men mina 4 hinns.

Jag måste träna träna träna, och träna.
Är så peppad, och med musiken i öronen mår jag så mycket bättre!

Haft på mig nya Musse Pigg tröjan idag och bruna "skinn" skor som jag köpte i London.
Då har denna tisdag börjat med god frukost, läkarbesök och ett pass på gymmet - gött!
Nu ska jag ta en dusch, äta lunch och sen gå ner på centrum och tippa lite sport.
Senare vid 16 ska jag åka in till Gävle, gå in på forex och växla pengar till fröken L, och sedan träffa Madde för en middag och lite snack, den jäkeln drar ju till Spanien i helgen!!

Men det var iallafall skönt med ett gympass, körde kondition, armar, axlar och bröst. Det blev ingen träning igår tyvärr så mitt första pass denna vecka blev idag. Så då är det 3 pass kvar.

Time to hit the shower!

"det kommer aldrig va över för mig"

När saker och ting känns jobbigt, ni vet; vafan jag orkar inte ta en promenad, eller, helvete jag
kommer aldrig gå ner 1 gram till. Eller när man helt enkelt ligger där på soffan under täcket
och bara vill försvinna,då tänker man på olika saker. Som får en att dra av täcket, får en att
gå ut en sväng, eller bara får en att le och tänka lite mer. Tänka på att jag kan, jag kan
tamme fan om jag bara vill och ger mig fan på det. Mycket är det som man vill,
mycket vill man ha, mycket kan man. Men man måste bara göra det också.
Tack, för att just "ni" får mig att tänka på att jag måste kunna. Eftersom jag vill kunna!
 För att erövra Tjejklassikern ska du
  • genomföra ett av skidloppen Kristinaloppet 30 km eller Tjejvasan/Kortvasan 30 km
  • cykla Tjejvättern 100 km
  • simma Vansbro Tjejsim 1 km
  • springa Lidingö Tjejlopp 10 km
I början på Mars fick jag en uppenbarelse, jag bestämde mig helt enkelt för att göra en tjejklassiker. Jag pratade med någon på Vasaloppsmässan som hade hand om det där, och vi kom helt enkelt överens om det. Tack och lov satte vi inget datum, vi vet bara att det ska bli av.

Skidor: okej, jag stod senast på skidor...på dagis eller något sånt. Men jag har lågan på, och hur svårt kan det vara? Jag får väl fixa skidor och öva lite till kommande vintern helt enkelt.
Cykla: Well, förutom att jag får ont i baken lätt så känns det inte som världens grej...om det varit 1 mil. Nu är det 10 mil! Hur långt är inte det liksom. Detta blir till att börja träna redan nu!
Simma: Jag och simning, inga som helst problem, speciellt inte 1 km.
Springa: Ja...1 km kan jag nog klara, ska bara träna 9 km till, ingen som helst konst.

Så jäkla svårt är det inte egentligen. Vet man att man vill då kan man också.

Kanske inte gjorde världens smartaste val med att träna igårkväll, nu är jag ännu sjukare idag. Men jag tänkte att jag kanske kunde träna bort sjukdomen? Jag testar imorgon igen.

Idag efter jobbet åkte jag in till Gävle och åt middag med Jenny, kebabsallad. Så gott!

Idag har jag gått runt i min nya gröna jacka och den snygga Pink floyd tröjan jag köpte i London!

Sista dagen i världens bästa stad försökte vi göra en del. Vi började med att åka ut till Abbey Road för att gå i Beatles fotspår, Beatles nörd som jag är. Sedan åt vi en lätt lunch och shoppade lite, bland annat på Victoria's Secret. Efter det var vi ju tvungna att se Big Ben i dagsljus. Och sen tyckte jag att vi behövde se på Buckingham Palace, eftersom jag tänkte flytta in där med Harry x2 i framtiden. Jag gillar det huset, absolut. Mycket coolare än i Sverige, familjen med.
Sen åt vi på Angus Steakhouse igen, lyxade till det ordentligt och drack ännu mer öl. Sen tog vi en promenad runt pubbar och sånt på Piccadilly, nattvandrade in på M&M. Det är de jag älskar med London, man kan gå in sent på kvällarna och handla, hur kul är inte det. Mixa pubrundan med affärer!

Dag 5 åkte vi hem. Inget att säga om det egentligen. Sorgligt.
Längtar redan tills vi ska åka tillbaka, London är verkligen MIN stad.
Vi har kommit fram till fredagen, vad gör man en fredag i London? Ungefär det här;

Vi åt en frukost, sen tog vi tunnelbanan till Marble Arch, spenderade några timmar på Primark. Åt lunch. Sen var vi helt enkelt tvungna att åka hem med våra kassar för vi insåg att det skulle bli för jobbigt med dom, sagt och gjort, så efter det åkte vi tillbaka, vandrade igenom hela Oxford Street. Shoppade, shoppade och shoppade. Helt underbart! Sen tog vi en middag på Nando's!
Vi avslutade kvällen med en sväng i Notting Hill, kollade in lite matskola med Jamie Oliver och sånt. Sen köpte vi lite engelska gottigheter och åkte tillbaka till hotellet!

JAG ERKÄNNER: Jag har den senaste tiden faktiskt lyckats gå upp i vikt, ett par kilo. Inte överdrivet mycket, men illa nog. Och jag vet precis varför, det är inte alls konstigt att det hänt.

Så jag har satt upp en utmaning nu, som håller på i cirkus en månad.
8 maj; ska jag väga 69 kg, max. Och fram tills dess ska jag även köra någon form av träning minst 4 dagar i veckan. Så jag har gjort kryss i min kalender nu, 4 kryss för varje vecka som jag kan kryssa i så fort jag gjort ett pass av någonting. Det kan vara allt från power walk, intervallträning, gym, simning...

Att hitta gamla bilder får en att tänka till vad det verkligen är man vill ha i livet.

Även om första och andra bilden är skrämmande hemska så är jag inte nöjd med tredje
bilden heller. Jag ska slå den bilden, och jag ska slå den i år. Så det syns märkvärdigt!

Eftersom vi åkte på kvällen till London, så vart det inte speciellt mycket gjort första kvällen. Vi kom till flygplatsen och tog oss in mot stan och vidare till Paddington och vårat hotell. Checkade in och sedan gav oss ut och kikade in området och åt en middag på någon Libanesisk restaurang.

Dag 2 hann vi med hur mycket som helst, men eftersom det var jag som var reseledare och gjorde upp saker är inte det så konstigt, jag är så rutinerad ibland.

BBQ Americano på Pizza Hut.

Denna dagen hann vi verkligen med hur mycket som helst. Vi började dagen med att åka till Baker Street och gå på Madame Tussauds, sedan käkade vi en pizza vid Piccadilly Circus. Besökte den populära M&M affären, gott gott, och sen drog vi vidare mot Camden Market. Shoppade lite och tog en Guinness.
Efter det tog vi oss in till stan igen, kikade på London eye och Big ben i nattljuset, träffade någon läskig utklädd människa, och sedan drog vi till Piccadilly och käkade god mat på Angus Steakhouse.
Jag kom iväg och fick mig en ny peppande tränings garderob!
Nu ska jag bara bli frisk så jag får använda det.

2 tränings toppar.

Strumpor. Jag använder inte samma till träning och vardags, tyvärr.

Joggingdress.

Skor! Älskar färgen och allting, så glad att de inte är vanliga svarta!

Var tvungen att unna mig något annat med. Gul spets topp!
Jag kan ju inte direkt säga att saker och ting går bra för mig just nu.
I tisdags förra veckan gick jag hem lite tidigare från jobbet, med feber och yrsel. Sen har det liksom banat på och fortsatt vara åt helvete, så alla planer har gått i diket. Och här sitter jag nu, nästan en vecka senare och är fortfarande sjuk. Hostar, snyter, harklar, hes...you name it.

Min inspiration i denna tid nu är att jag letar träningskläder.
Jag behöver nya skor som jag kan ha ute, ska börja komma igång med pw, intervaller och jogging. Sen någon tröja till det, med bra fickor på. Sen även någon snygg topp som jag kan ha inne på gymmet. Resten har jag nog bra så det räcker. Kanske nya strumpor.
Köpte nya tränings bh:ar för ett par veckor sedan så det har jag 3 nya av, något bra.

Nu ska jag se klart på Snövit som jag köpte förra helgen, den nya med riktiga människor.