Sötsug, den farliga fällan?

8kommentarer

Emma om Lite mer info:
Sedan en fråga, innan du började din viktresa, var du typ sockerberoende då eller något? Jag är helt sjukt beroende av coca-cola och varje gång jag försöker sluta så blir jag typ deprimerad och ledsen och lättirriterad och ligger bara i sängen hela dagar och kämpar haha... hur gör man!?

Sjukt bra fråga! Har själv inte blivit av med sötsuget helt, kan känna det sticka i munnen ibland.
Men det jag rekomenderar är att äta ett mål var tredje timme ungefär, det innebär att du håller dig själv mätt hela tiden och inte får en hunger, ett sug eller liknande.

För när jag själv sköter mig och äter regelbundet hela tiden, blir jag inte sugen på något sött.

8 kommentarer

Pernilla

03 Jan 2011 15:20

Min räddare i nöden var ett tips jag skrattat åt i många år innan jag testade. Vilket är synd eftersom det hjälper (mig i alla fall). Om jag är hemma så brukar jag borsta tänderna när jag blir sötsugen. Då försvinner suget av tandkrämssmaken.. ;)

Malin I Form

03 Jan 2011 16:19

Mycket bra, mål var tredje timme så håller man blodsockret på en jämn nivå och insulinnivåerna i schack! :)



Sv: Tack vännen!

Carolina

03 Jan 2011 16:21

Jag har min första dag på LCHF och sötsuget finns där, men jag är glad att jag gör de här för jag är alldeles för sockerberoende :)

josefin - följ mitt nya liv 2011

03 Jan 2011 16:47

sv: tack du =) <3

Jannica

03 Jan 2011 18:54

Instämmer helt med dig! Även perfekt ta lite kolsyrat vatten eller morot eller liknande och småäta det.

Anonym

03 Jan 2011 20:15

Jag tror faktiskt att jag aldrig kommer att bli av med mitt chokladsug. Jag har ätstörningar och är underviktig, jag har inte ätit en endaste godisbit på flera år men fortfarande kan jag börja gråta för att jag är så sugen på marabous choklad!

sändie

05 Jan 2011 18:52

Vilken cool människa du verkar vara! :)

Härligt med såna människor!

Lena

06 Jan 2011 02:54

Svar till Emma som ställde frågan: Det är inte sötsuget som får dig att känna dig så, det är avvänjningen av stort koffeinintag. Troligtvis i alla fall, för om du inte samtidigt intar stora mängder kaffe så stryper du tillgången på koffein och kroppen säger emot. Jag har avgiftat mig själv 2 ggr och det är ingen rolig historia. Deprimerad, fruktansvärd huvudvärk, kryp i kroppen osv. Nu är jag i alla fall giftfri sedan en tid och mår mycket bättre. Snart kanske jag vågar köpa en liten flaska (Pepsi Max är min dryck) och inte riskera att falla dit igen.

Kommentera

Publiceras ej