Cola beroende!

6kommentarer

Jag har ju halva mitt liv (känns det som) druckit massor med coca cola, inte light, inte zero, utan vanlig hederlig cola med den röda etiketten på.
Sedan augusti förra året vart det värst, jag drack minst en burk om dagen, speciellt mina 10 veckor i Thailand, vill inte ens veta hur många lastbilslass med cola jag drack under den tiden.
 
Anywho, förra söndagen, alltså 6 januari drack jag min sista cola. Jag tänkte att jag skulle vänja av mig skiten, och därmed slutade med cola och sötsaker.
I söndags, 13 januari åt jag lite onyttigt + choklad och det kändes okej, jag vart inte beroende. Jag tog ingen cola till. Tänkte vänta med colan lite längre.
 
Varje dag sedan 6 januari har jag haft cola abstinens, ja nästan panik! Ibland blivit skakig och irriterad, jag överdriver inte. Men jag skulle hålla mig ett tag till. Rättare sagt, tills idag. Då jag på affären köpte mig en cola och lite smågodis för att jag kände för fredagsmys, det var jag värd.
1. Cola var inte alls lika gott som jag minns.
2. Godis var knappt gott, smakade nästan äckligt.
3. Egentligen var det helt enkelt bortkastade pengar.
 
Så det jag har lärt mig nu är att sluta skaka efter cola, det är ändå inte gott längre.
Tacka vet jag Ramlösa med smak av Mango eller Granatäpple. Eller vanligt vatten.
 
Tack och hej med det!

6 kommentarer

They may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.

18 Jan 2013 20:49

Gillar inte cola, men sprite zero är sjukt gott!

Viktkamp

18 Jan 2013 21:15

ramlösa ananas är min craving :D

charlie

19 Jan 2013 10:39

haha jo sant men nu råka jag hitta 2 jackor på lindex hahah dumma mig!

Puss stumpan!

Madde

19 Jan 2013 11:31

Bra gjort, jag har ju också beroende av dricka! Jobbigt kanske man ska ta tag i det snart?

EMMA - M I T T F A T A S S

19 Jan 2013 13:00

Jag har med cola som lass! Hatar de men börjat o dricka pepsi max o nu tkr jag inte cola är lika gott längre =)

Lina

20 Jan 2013 12:53

jag har försökt sluta i flera år men det rinner alltid ut i sanden i slutändan (no pun intended..) men nu har jag faktiskt tröttnat och börjat dricka ramlösa ananas istället - det är sommar i en flaska!! I LOVE IT!

Kommentera

Publiceras ej