Det här med kost, mat, hälsa och blablabla

4kommentarer

Det finns så många olika dieter, livsstilar, och kostprogram...eller vad allt kallas.
 
1. Ät normalt, lagoma portioner men ät allt. Pasta, ris, potatis. Riktig mat men i vettiga mängder.
2. LCHF, ät fett, ät 3 gånger om dagen ungefär och kör denna fett diet.
3. GI-metoden, som lchf fast lätt produkter. Bort med kolhydrater.
4. Ät små portioner med mycket protein, och ofta.
5. Ät si.
6. Ät så.
 
Jag blir inte klok. Hur ska man egentligen äta för att få bort sina sista 5 kg undrar jag? För snart har jag nog testat dessa 6 metoder + 6 metoder till. Finns det kanske en nr 13 också? Lucky 13?
Sen spelar det nog ingen roll vilken metod man väljer om man inte börjar röra på sig också, det har nog varit min största miss, jag har inte rört mig mycket sen i somras. Och nu har jag satt igång igen. 
 
Så kanske tillsammans med lucky 13 och motion kan jag gå ner mina 5 kg. Hoppas på det!

4 kommentarer

charlie

01 Feb 2013 15:12

Hahha jobbiga är ett snällt ord .. finns massa andra ord jag kmr o tänka på som passar bättre hahaha.

Aw vad snällt aw honom!

Fan de sista kg är helt galet svårt o få av ! Senaste året kämpade jag utan resultat.

Puss gumman!

Malin

01 Feb 2013 16:25

Motion tror jag absolut på! Men visst är det svårt att hålla igång det! Sen verkar ju kroppen lägga sig på en "bekväm" vikt, sisådär 5 kg mer än man vill, min är likadan :P

Stina

01 Feb 2013 19:12

Hej!

Det kan vara så att du kanske får i dig för lite mat. Får kroppen för lite kalorier hamnar den lätt i svältläge, vilket gör det omöjligt att tappa i vikt. Du vet säkert redan det här men tänkte att det kan vara värt ett försök. Lycka till tjejen!

P.S. Din blogg är super :)

captivatedminds.blogg.se

02 Feb 2013 00:33

Svar: åh , ska du plugga här eller nåt? :)

Kommentera

Publiceras ej