En tjejklassiker!

4kommentarer

 För att erövra Tjejklassikern ska du
  • genomföra ett av skidloppen Kristinaloppet 30 km eller Tjejvasan/Kortvasan 30 km
  • cykla Tjejvättern 100 km
  • simma Vansbro Tjejsim 1 km
  • springa Lidingö Tjejlopp 10 km
I början på Mars fick jag en uppenbarelse, jag bestämde mig helt enkelt för att göra en tjejklassiker. Jag pratade med någon på Vasaloppsmässan som hade hand om det där, och vi kom helt enkelt överens om det. Tack och lov satte vi inget datum, vi vet bara att det ska bli av.

Skidor: okej, jag stod senast på skidor...på dagis eller något sånt. Men jag har lågan på, och hur svårt kan det vara? Jag får väl fixa skidor och öva lite till kommande vintern helt enkelt.
Cykla: Well, förutom att jag får ont i baken lätt så känns det inte som världens grej...om det varit 1 mil. Nu är det 10 mil! Hur långt är inte det liksom. Detta blir till att börja träna redan nu!
Simma: Jag och simning, inga som helst problem, speciellt inte 1 km.
Springa: Ja...1 km kan jag nog klara, ska bara träna 9 km till, ingen som helst konst.
 
Så jäkla svårt är det inte egentligen. Vet man att man vill då kan man också.
 

4 kommentarer

Sofia

05 Apr 2013 14:20

Heja! Det klarar du. :)

Nett

05 Apr 2013 15:59

Kul med utmaningar :)

Madde

05 Apr 2013 16:45

Vi får satsa på de tillsammans ;)

Jag har inte heller stått på skidor på så länge jag kan minnas? men tre mil? låter inte så lång ;)

10mil på cykel? skavsår? ja! Men de svider ju bara efteråt de :P

Springa? börja träna ;)

Simma bör man annars druknar man ;)

Carolina

06 Apr 2013 02:09

Fan vad häftig du är! :) jag har också funderat på att göra det samma. Eller jag ska! Någon gång! :) tjejvättern klarar du gallant! Jag har cyklat den två år i rad, första gången gick över förväntan utan mängder av träning på cykeln och året efter gick ännu bättre, slog min tid med över en timma. :) eftersom det är flera depåer under vägen så känns det inte som man cyklar 10 mil. i år är det halvvättern som gäller :)

Kommentera

Publiceras ej