MASA PÅ

10kommentarer

Jag har fått frågan några gånger varför jag heter JD - MASA PÅ! Vad står egentligen Masa på för? Eller står det för något över huvudtaget? Well, det ska ni intresserade och ointresserade få höra.

MASA PÅ DEL ETT:
Det gäller att Masa på i livet, inte ge upp utan bara fortsätta fortsätta. Det är inte enkelt att gå framåt hela tiden, därför är ordet Masa perfekt då det är ett lite tyngre ord.

MASA PÅ DEL TVÅ:
Jag bor i Dalarna och är därför en dalmas. Alltså MASAR jag på.

Ganska enkla förklaringar när man väl hör dom va. Jag är stolt över mitt namn.

10 kommentarer

rumptott

08 Jan 2012 10:17

hehe mitt slutar idag.. så börjar skolan imorgon igen =P



haha ja de e hemskt med tuggummi =P

kram <3

Anonym

08 Jan 2012 10:22

awww vad söt du e tack! <3

My

08 Jan 2012 10:50

Det låter logiskt nu när man tänker efter :) Har också funderat över det där med masa på.

linda - en vimsig mamma

08 Jan 2012 11:03

klockrent namn =) fast du är väl dalkulla och inte mas =) kram

Malin I Form

08 Jan 2012 12:53

Hehe, det förstod jag väl ;) Masa på tjejen!

Linda aka Javamorsan

08 Jan 2012 18:19

En mkt logisk och bra förklaring tycker jag :)

Pernilla

08 Jan 2012 18:53

Kul att det hade en "djupare" innebörd också, jag hade bara tänkt på dalarnagrejjen jag! ;)



Sv: Ja, det får vi hoppas. Men igår blev det tyvärr inga pengar. Men det visste jag ju innan. Tyckte ändå jag skötte mig finemang med bara tre öl och en ynka godis haha!



Jen

08 Jan 2012 20:11

Jag tror att du är en dalkulla precis som jag och ingen mas ;) Tycker du verkar masa på väldigt bra dock! Gillar att följa din blogg :)

linda - en vimsig mamma

08 Jan 2012 21:41

tack så mycket!! måste ju fan klara detta nu, har gått allt för lång tid med massa överflödiga kilon nu =( kram

Fia

08 Jan 2012 21:53

SV: Tror de kommer gå bra. E inte så svåra mål jag satt upp faktiskt :)

Kommentera

Publiceras ej