Mer glädje till folket!

9kommentarer

Åh igår smällde jag i mig kebabsallad med lite bröd, smågodis & pepsi max.
Och jag har massa kvar idag så bestämt mig för att gotta mig idag också - bara för jag kan.
Ingen är perfekt, jag har aldrig påstått att jag är ens i närheten.
Så därför tänker jag äta mitt lilla godis med gott samvete. Med tanke på hur sällan de sker.



Det gäller att själv veta vad man kan unna sig och när. Jag vet att jag aldrig kommer och bli den jag en gång varit, och jag vet hur jag ska undgå det också. Men jag vet även att jag bara är människa, och ibland är jag den sortens människa som kan unna sig. Alla kan unna sig i måttliga mängder bara man vet själv vad man gör.

Att unna sig behöver inte bara vara godis.. för jag unnar mig så mycket oftare än så, att unna mig kebabsallad som inte ens är onyttigt är ändå att unna - för det är inget jag köper allt för ofta.
Ibland när jag är på humör unnar jag mig grönsaksstavar med dipp - det är bara för gott!
Jag unnar mig också saker, en ny väska, eller skor. Bara för att jag är värd det ibland.
Den dagen man slutar unna sig själv något i livet är den dagen man slutar må bra.

9 kommentarer

Johanna Öberg

05 Feb 2012 15:19

så bra skrivet! man måste verkligen unna sig i livet, vad det än är man unnar sig. gud va livet skulle bli tråkigt annars!

anna

05 Feb 2012 15:34

Så himla bra skrivet! :)

Malin I Form

05 Feb 2012 15:52

Mycket bra inlägg!

Nett

05 Feb 2012 16:50

Absolut att man måste ta och unna sig då och då :)

sanna

05 Feb 2012 19:56

Går inte annat än att hålla med! Man måste unna sig lite gott ibland för att faktiskt må bra! :)



I helgen har jag tex unnat mig bla lätt kesella med bär, "nyttigt" som fan jämför med godis men trots det minst lika gott!

Anonym

05 Feb 2012 21:28

AWWW GUD VAD DU E SÖT! Den kommentaren gjorde så att mitt ledsna jag försvann nu. Tack för det. Tack för att du allid peppar mig, det betyder mer än vad du tror.



Ps skall också ha en "unna dag" nästa måndag. Julvörts bröd. Ej ätit dt på 3 år :P



PUSS du e underbar

linnéa

08 Feb 2012 23:00

Du är grym :D

Allt bra med dej?

Kram Linnéa

Helené

16 Feb 2012 16:41

Precis så tänker jag oxå! :)



Vilken otrolig skillnad på ett år, bra jobbat! Och lycka till med dom sista kilona :)

Nibras - Drivet eget företag som fotograf

20 Feb 2012 15:17

Så kul att du har kämpat & lyckats! BRA jobbat!

Kommentera

Publiceras ej