Botten upp!

6kommentarer

En annan har ju varit vaken en timme eller mer (efter att ha cyklat hem onykter inatt) det är nog min nya favorit syssla, hur kul som helst att cykla så och då ju, klockrent hel klart!
Ska in till "storstan" Mora idag med Emilia, blir lite checka av affärer och kanske köpa något roligt om man hittar det. Hoppas!

Iallafall så älskar jag numera kräftskivor, hur kul som helst.
Men nu är jag bakis - okul. Och sugen på pizza eller något, men sånt har jag inte hemma så ska fixa lite frukost och vänta på att disneydags börjar (kl.9) och göra mig klar.

Ha en toppen lördag morgon. Glöm inte frukost och disney dags!

6 kommentarer

Heidi

03 Sep 2011 09:36

Yoghurtgrejen är god men vad jag inte skrev med är att jag har typ en halv tsk sötningsmedel i hallonen och att jag tinar dem i micron innan så det nästan blir sylt...



Ang pratandet. Det enda som verkligen hjälper (tror jag) är att göra det ofta, ofta tills man inte är nevös längre. Nu kan det gå länge emellan utan att jag blir nervös men så länge den där känslan finns kvar där behöver man träna, tex inför en vän eller två, inför sina föräldrar, inför en webkamera eller nallar eller vad som helst. Bara man ställer sig upp och berättar något och tänker sig att massa folk lyssnar tror jag kan vara en bra start.



Sen är redovisning i grupp väldigt bra. Om du kan föreslå att ni redovisar i små grupper istället till att börja med, tex 4-6 personer i varje grupp. Om jag vore lärare är det precis så jag skulle lagt upp det. Låt eleverna redovisa ofta men i små grupper. Om man gjort det ganska ofta så börjar rampfebern att släppa och det går mycket lättare.



Så jag hade ingen hjälp själv av någon slags andning, eller hur man ska titta eller så där utan det var bara att utsätta sig för det i små doser som hjälpte. Gjorde det ofta en period och efter det försvann rädslan...



Sen blir det faktiskt lättare bara av att man blir äldre också... :)

Eleonore

03 Sep 2011 09:36

Så kul att du börjat gilla kräftskivor :D

Jenny

03 Sep 2011 09:36

Ja lite bakis idag jag med med hade trevligt igår så nu får man ta baksidan. snorig är jag med :/...vet inte om förkylningen som är seg ellerom det är nån form av allergi. Tur att dem har billiga näsdukar på maxi!

Nett

03 Sep 2011 10:47

Haha, och du lyckades utan att ramla ?

Malin

03 Sep 2011 11:55

Du vet att man inte får cykla när man är full va? :P

Anonym

04 Sep 2011 08:13

hehe allt hamnade på 1100 kr typ :P dyrt men fint tycker jag?

Kommentera

Publiceras ej