Detta gäller

9kommentarer

VAD SKA JAG VÄLJA?
Nu börjar det som sagt gå för jävla segt i min viktnedgång, och det är något jag måste göra. För hela veckan har jag ätit normalt men ändå händer ingenting, eller det känns inge bra kanske man säger. Så mina funderingar är.. lchf, eller bara dra ner på kolhydrater?

MÅL FÖR IÅR:
- Gå ner mitt delmål 8. Alltså uppnått - 55 kg. Innebär att det är 3.4 kg kvar. Heja!

VÄGNING:
- Jag kommer numera börja väga mig varje fredag, som förr. Så det blev ingen update denna vecka, men fredagen som kommer gäller det. Och jag ska göra allt för att det ska vara ett minus. Minst 0.1 gör mig glad.

9 kommentarer

Emma

30 Oct 2011 10:33

Du är duktig. Vet hur det känns när man rapparen massa och sen känns det som att det tar stopp. Kämpa på!

C

30 Oct 2011 11:07

@ Tack!!:) Och vad roligt att du blir min peppmate! Då vill jag bli din med tjejen! ;)



Och ang inlägget, jag tycker du ska dra ner på kolhydraterna bara, käka lite mer grönt kanske och bara göra lite små förändringar :)



Och såklart kommer du att grejja detta, du har gått ner 55KG tjejen, du rockar redan! Kram

J.D

30 Oct 2011 11:14

Jag heter också J.D btw. höhö. Hur som, jag har gått ner 7,7kg genom att dra ner på snabba kolhydrater.. dvs onödigt socker blabla. Socker är inte ens bra. Anywhore, så har jag lagt typ lite fetare stuff som tex 10% turkisk yoghurt så man håller sig mätt längre. Inga lightprodukter alltså, funkar inte och är inte alls lika gott. Dricker en massa te. Äter hårt bröd med keso istället för mjukt med smör och pålägg. Har 1-2 dagar i veckan ändå som jag äter godis/vad jag vill på. Och äter allsidigt, undviker dieter osv. Just ja, naturell kesella 1% fett blandat med lite funlight-saft jordgubb är hur gott som helst och nyttigt, ersätter efterrätt/godis på vardagar och istället för proteindrinkar efter träning. Hoppas du hittar något som funkar för dig, för det är egentligen bara det det handlar om, att hitta rutiner som man orkar stå ut med x)

Jenny

30 Oct 2011 12:24

Heja heja :D

Fia

30 Oct 2011 12:32

Jag kör ju bara på o äta allt o sen räknar jag till viss del kalorier o så rör jag på mig! De funkar för mig iaf :)

Lina

30 Oct 2011 13:14

jag tror inte på LCHF i längden (det verkar ju helt sjukt att proppa kroppen full av fett och smör och sånt) så jag har bara dragit ner på kolhydrater och ätit mer grönsaker istället och det har funkat för mig sen i juli. nu har jag visserligen fuskat rejält i två veckor men nu på höstlovet tänker jag dra igång igen!

Nett

30 Oct 2011 14:47

Kroppen kan kanske vilja ta det lugnare de sista kilona ;)

Selena

30 Oct 2011 14:56

Ett tips från mig!!! Skippa så som potatis, ris och pasta helt!! Undvik ljust bröd... Knäckebröd är bra!! Fokusera på kött, fisk och fågel ... Och grönsaker!!

När du har tallriken framför dig ät 3 skedar med ex fågel och sen 1 sked grönsaker, 3 fågel, 1 grönt.. Osv.

Då är du säker på att du får i dig proteiner som vi opererade ska fokusera mest på då det är där vi får vår näring ifrån. Alla kolhydrater är enbart energi, ( och är helt onödigt) det räcker med kolhydrater utav det vi får från grönsaker för att våra kroppar ska må bra!!

Så fokusera på proteinerna!!!

:-)

Anonym

30 Oct 2011 20:00

YEAHI! HEJJA DIG!



kör LCHF! :) fungerade bra fär dig!



3,4 kg klarar du! Tills 1 dec?? :)

Kommentera

Publiceras ej