Svar på tal!

13kommentarer

Hur är det att leva som opererad? Negativa saker helt enkelt, som du känner inte längre fungerar eller saker som du måste avstå. Kan du supa ner dig i en riktig karatefylla liksom haha? Och hur är det med den lösa huden? Blev det massor för dig eller känner du att det är "okej" liksom?

Några "negativa" saker:
- Att inte kunna vräka i sig mat någon gång, eller bara äta upp allt på tallriken.
- Att bli hungrig rätt ofta, eller bara bli låg på energi.
- Ibland kan jag få "fall", så jag verkligen behöver snabb energi för jag blir typ svimfärdig. Därför är dextrosol en bra sak att ha i fickan hela tiden.

Jag kan dricka alkohol, och för mig tar alkoholen åt sig fortare, så jag känner av det efter en cider ungefär. Alkoholen tar lättare men man kan absolut göra en fylla, karatefylla? Är det mycket? Well du får nog inte i dig lika mycket som i vanliga fall. Men du kommer vara nöjd med det du kan, I know I am.

Jag har rätt mycket löshud som jag verkligen inte tycker om, för tar man bort den så blir jag deffinitivt smalare och väger kanske 5 kg mindre? Mitt hopp är att få operera bort, för det är ingenting som man kan stå ut att leva med.


Jag kallar sakerna "negativa" för egentligen är det tack vare dom jag mår bra idag. Tack vare denna operation så är jag den jag är nu. Och det finns inget negativt med det.

13 kommentarer

Ida

03 Nov 2011 09:12

Du vet om att du är galet fin va? :D

Annelie

03 Nov 2011 09:27



WOW... vilken SKILLNAD på dig tjejen... GRATTIS..!!

BRA jobbat..



Jag gjorde min operation den 26:e maj i år, och började med lagkaloridryckerna den 10:e maj, har sedan den 10:e maj gått ner 24,5 kg. Min vikt började på 115 kg... ska bli jätteintressant och se vad den slutar på den dagen det stannar upp.



Vad gillar du livet efter operationen..??

Kan du äta allt osv..??



Jag lever precis som vanligt, men med mindre portioner och oftare. Är inte alls lika sugen på godis och sött längre som jag var innan.

Men, kan äta allt.. ja inte fläskpannkaka, men annars rubbet.

Alkohol dricker jag väldigt, väldigt sällan (gjorde jag innan också), men det känner jag ingé speciellt av. Sist jag drack så drack jag 2 glas vin, 1/2 cider & en grogg på 8 timmar. Kände inte ett dugg.



Ha det bäst och Lycka till i fortsättningen på din viktresa... // Annelie



PS. Hittade hit genom Vicky´s blogg.. DS.

Frugan med Lilla Dixie i magen

03 Nov 2011 10:35

Hej snygging :-)

Ville bara säga hej och fy fan vad bäst du är!!!

Det finns alltid negativa saker med allt, det handlar om vad man gör med dom och låter dom påverka en.

Kram på dig

Anonym

03 Nov 2011 10:44

Tack! :) Bra skrivet!!

Jenny

03 Nov 2011 10:45

Ooops! Glömde visst fylla i lite :P

Emelie

03 Nov 2011 10:55

Hej!

Skit vilken skillnad!! Och vilket jobb du har gjort med din kropp =) Du är jätte fin, med eller utan kilon! =)

Linda aka Javamorsan

03 Nov 2011 11:11

Vet du att det låter som min vardag trots att jag inte har gjort någon operation.

Har väldiga problem med blodsocker fall. Kan komma plötsligt och jag blir svimfärdig. Inget skoj. Men har alltid något att knapra på i väskan :)

Nett

03 Nov 2011 11:17

Bra svar :)



Buzzador, ja det är enkelt, man testar produkter gratis och man väljer själv att svara ja eller nej till de kampanjer som man får tilldelade. Ibland dyker det upp kampanjer som man kan få betala för, till rabatterat pris, men har man inget intresse för dem så tackar man nej. När man har testat en kampanj så skall man fylla i en enkätundersökning.

DONKEN- Vince & Doas Morsa

03 Nov 2011 11:36

Tack! Jag ska hälsa henne det! :D Jag sa till henne att kolla kommentarerna om hennes verk i bloggen sen. Hon är inte så där hyperhaj på datorer, så hon är inte ute på n'ätet speciellt ofta.... haha. men ska hälsa henne det! ;)



Vi fick lägenheten! Lasse tackade ja i morse, han giick in o kollade på hyresvärdens hemsida, haha! Och vi har inte ens sett den inuti ännu. Men det får vi ringa o be om att göra asap. Jag vill ha det finare än vi har nu, thats for sure...^^



Inflyttning 1 februari! Dagen efter Doa blir 1...... ojsan ja!! haha. Och det kom jag på nu...^^



skrev upp dig på nyhetsbrev nu. Härligt gött!

Bibbi

03 Nov 2011 15:19

Du är jättefrin på dina bild!

Stort grattis till sådan förändring :)

Kramen till dig

Malin I Form

03 Nov 2011 20:10

Intressant att få veta :)

Tackan

03 Nov 2011 21:48

Hej hej



hur ofta väger du dig och hur ofta går du på kontroller på sjukhuset. Jag är så imponerad av dig, kämpa på och lycka till

Jonaz

18 Mar 2013 13:31

Hej. Vilken bra blogg du har :D Ska göra min GBP op den 4:e april. Jag dammsuger din berättelse :D TACK för hjälpen och inspirationen!
Ha en bra vecka!
//J

Kommentera

Publiceras ej