Svamprisotto med en hint av parmesan, serveras med ugnsstekt lax & coctailtomater

7kommentarer


Min risotto:
Koka upp vanligt ris tillsammans med lite salt och grönsaksbuljong. Tillsätt matlagningsgrädde när allt vatten är borta och låt riset fortsätta koka i det. Stek medans champinjoner.
Tillsätt vatten och parmesanost i riset och rör om, låt koka en stund till och tillsätt sedan champinjonerna och persilja, rör om och smaka av med kanske lite extra salt och peppar.

Serveras med ugnsstekt lax och coctailtomater med persilja.

Betyg: Klockrent! Mina tre gäster var otroligt nöjda och njöt slut på all mat!

7 kommentarer

Malin I Form

23 Nov 2011 22:12

Det lät ju inte helt fel!



SV: Det beror ju på! Man kan ju göra flera bröd så att man använder allt man köper och då borde det bli billigare eftersom det oftast är billigare att baka själv än att köpa bröd :)

Bibbi

23 Nov 2011 22:31

Tycker du är skitduktig tjejen!!! :D MEN....

Hoppa INTE över riktig mat...

vi kan ta det privat OM du vill ;)

Avis på dig då du är SÅ vacker,

Din matbjudning hade jag gärna varit med på ;)



Största kramen till dig denna kväll //Bibbi

Malin

23 Nov 2011 22:41

Jag sa ju att det skulle bli succé! ;) Får testa någon dag!

ZtorZillen

23 Nov 2011 23:36

Vilken häftig blogg! Själv skriver jag också om ett försök till att ändra livsstil. Vill också gå ner i vikt, rätt så mycket. Hur har du lyckats så bra? Vilken strategi har du?

Danielas Lchf-Blogg-Blogg

24 Nov 2011 09:03

När jag åt kolisar så gjorde jag äkta risotto som ska kokas i en evigheeet, med vin, parmesan osv... Det är Sjukt gott men min mage fixar inte det längre, blir helt svullen. Ha en fin dag!

Emma

25 Nov 2011 14:36

Åh vad gott det verkar :) Har du recept?

Emma

25 Nov 2011 14:38

Haha vad blind jag är, receptet stod ju där XD Blev helt uppslukad av bilden och rubriken :) Detta måste jag testa!

Kommentera

Publiceras ej