Jobba jobba jobba..

7kommentarer

Så skönt med sovmorgon när klockan ringt 6 hela veckan annars.
Veckan ut är det hemarbete som gäller.
Jag går som bekant en utbildning för att bli reseproducent, och jag tänkte det kunde vara intressant för vissa att se lite mer vad vi gör på skolan, och vad det går lite ut på. Så här har ni min uppgift (ska vara klar på måndag):

Du sitter som produktutvecklare hos en ny charterarrangör med ganska stora ambitioner. Din chef vill ”plötsligt” att Du skall ta fram underlag kring följande:

 

Vi skall köra igång med ett ungdomskoncept med satsning på några resmål som har

 

bra stränder

sportmöjligheter

gott om restauranter

mycket bra nattliv med disc, nattklubbar, etc

tvåstjärniga b/b-hotell

nära till flygplats (högst 100 km)

 

Ta fram ett resmål från något av följande länder:

 

Turkiet

Grekland

Spanien

Italien

Portugal

Cypern

Kroatien

Montenegro

 

och ge en kort men målande beskrivning av respektive resmål, både i brödtext (riktad mot den potentiella kunden) och försäljningsargument i punktform (riktad mot egen personal och återförsäljare)

 

leta upp 2-3 ** b/b hotell. Kort text + fakta + bilder.

 

Välj och inkludera några snitsiga miljöbilder.

 

Leta på nätet upp lokala ”vendors/suppliers”, som kan vara lämpliga att samarbeta med, till exempel någon eller några

 

Strandarrangörer (beach volley, jet ski, etc)

Barer

Restauranter

Disc/nattklubbar

 

och namnge dessa konkret i presentationen.

 

Sätt upp 2-3 utflykter som är helt inriktade på ungdomskonceptet som är en kombination av

Sportiga aktiviteter dagtid

Nattliv nattetid

 

Kom ihåg: Kvalitet gör före kvantitet. Och sätt Din personliga prägel på arbetet (alltså ingen kopiering från hemsidor).

7 kommentarer

Ewa

10 Nov 2011 09:41

Kul, men hur lång tid har du på dig med denna uppgift? En vecka, månad eller bara några dagar?



Bra kämpat med din viktnedgång själv står jag still för det mesta och tyvärr kommit in i en period med nattätande inte kul alls kan jag säga. Hoppas du lyckas bra med ditt skolarbete håller tummarna för dig att det går bra.

En styrkekram från mig till dig i all vänlighet.

Frugan med Lillan i magen

10 Nov 2011 10:41

Det fixar du galant :-)



Ja nu är det förhoppningsvis 84 dagar kvar, tiden går snabbt.

linda - en vimsig mamma

10 Nov 2011 10:52

vilket roligt arbete ni verkar fått =) kram

emma

10 Nov 2011 11:21

hej söta du!

jag har en fråga, hoppas du kan hjälpa mej med det. du vet bloglovin? där ser man ju alla inläggen som man skriver, men det jag undrar är hur man får bilderna från bloggen till bloglovin? frågar dej eftersom du oxå bloggar från blogg.se, precis som jag... förstår inte hur man ska göra :( har läst runt, men hittar ingenting.. har du nån aning? tänkte eftersom på din bloglovin sida så har du dina bilder + texten, medans jag bara har text (tråkigt ju) kramar, är jättetacksam för svar <3

Malin I Form

10 Nov 2011 11:27

Vilken rolig uppgift :D

Mumma Muffins

11 Nov 2011 08:40

Din utbildning låter rolig!! Glöm inte att ta med miljövänlighet och hållbarutveckling i dina tankar :) (miljönörd som jag är)

anna

11 Nov 2011 09:42

det verkar vara en rolig uppgift :) roligare än våra..

Kommentera

Publiceras ej