Det här med BMI

11kommentarer


Jag startade mitt BMI i slutet på augusti 2010: 45.8
Idag december 2011 är mitt BMI på: 28.2
Det ger mig en BMI minskning på: 17.6

Och enligt en sida ska jag gå ner 9.4 kg för att vara normalvikt. Normalvikten ligger på BMI mellan 20-25, går jag ner 9.4 kg ligger mitt BMI på: 25.0. Men vem vill ligga alldeles på gränsen?
Därför satsar jag på mina 65 kilo som jag alltid har sagt, så därför har jag: 12.9 kg kvar.
Går jag ner 12.9 kg så ligger mitt BMI på: 23.8. Då har man lite att bolla med.

Egentligen ska man inte ens tänka i BMI, för någon som är smal kan väga mycket och ha högt BMI ändå, så ta BMI med en nypa salt. Jag har alltid sagt att jag vill ner 65 kg utan att ens kolla BMI. Men kollar jag genom den vägen så blir det ju riktigt bra på det med. Så varför inte fortsätta satsa på 65 kg.

12.9 kg kvar. Hur svårt kan det vara? - Jäkligt svårt faktiskt, men jag kämpar!

11 kommentarer

Nett

30 Nov 2011 12:19

Bra att du kämpar vidare :)

Jenny

30 Nov 2011 13:17

Fortsätt bara kämpa så ska du se att du kommer nå ditt mål snart! :D 12 kg jämfört med vad du redan har gått ner... Det är ju bara som en liten fis i ett hav! :D



Sv: Haha det är sant! :D Jag ska njuta av det ;)

DONKEN- Vince & Doas Morsa

30 Nov 2011 15:43

julkalendern imorron! :D oooooh, spännande! Jag hoppas den är minst lika bra som gyllende knorren och greveholm. och sunes jul! :P de är fan de bästa som gått. :P

DONKEN- Vince & Doas Morsa

30 Nov 2011 15:44

och du är så jävla duktig!

Jag ska nog inte skriva vad jag har i bmi ens.... meeeeen det är ju inte nåt vidare bra. :/

äta massa mer! Jag vill ha boobs! Geee miiiig! ;) hahaha... jag hade ju det förr. men nu är de borta.

im in denial.

DONKEN- Vince & Doas Morsa

30 Nov 2011 15:44

jaaaa, det är vi! Ska du med på bloggeventet i götet? Orsa ligger väl inte sååå långt därifrån... det är den 25 feb! :D

DONKEN- Vince & Doas Morsa

30 Nov 2011 15:45

zasata.blogspot.com är det som håller i bloggeventet.

finns en fb-grupp med det också, men den kan ju inte jag kolla.. :P

Malin I Form

30 Nov 2011 16:54

Kämpa på, du är grym!

linn

30 Nov 2011 20:19

Wow vilken resa. Lycka till fina du!

Sofia

30 Nov 2011 21:49

Jag tror inte alls på det där med BMI när det gäller mig. Jag är jättekort (155) så för att jag ska ha ett "bra" BMI behöver jag väga jättelite, vilken inte är så logiskt. Jag tror egentligen inte på att fokusera så mycket på vikten heller, inte för mig. För mig handlar det mer om en känsla och hur kläderna sitter på kroppen. :)



SV: Haha ja, jag och mina vänner har en "bioklubb" och ser i princip en film i veckan. Det funkar lite som en anledning att vi verkligen ska ses. Då funkar varken plugg eller jobb eller sånt som ursäkt. :P

Linda aka Javamorsan

01 Dec 2011 09:39

Enligt BMI skall jag väga 55 kg och där säger jag stop! Jag vill inte. Skall ner till runt 65 så är jag nöjd sen :)

Pernilla

01 Dec 2011 13:02

Du kommer fixa det - det får ta den tid det tar. Tänk bara tillbaka på vart du låg för ett år sedan. Du är grym!



Sv: Ja, ut med vågen (för ett tag) - tar den sen. Nu är det ny taktik som gäller. Ska bara orka blogga om det också. Såå kaaaanske jag kan hålla det denna gång ;)

Kommentera

Publiceras ej