Tuesday morning

7kommentarer

Godmorgon era jävlar!

Jag är på krigsstigen, jag är så trött, ont i magen och vill bara sova. Jag har fundilurat på en grej, alltså hur många timmar sömn behöver en människa? Eller i detta fall.. jag? För jag somnar vid 00, och går upp efter 6,5 timmar ungefär. Borde inte det räcka?

Idag är det iallafall ännu en dag på praktiken, jag ska ha mina joggingskor på mig, för då finns det inget som kan hindra mig från att gå hem från tågstationen sen ikväll när jag kommer. Det är några km det, hoppas jag orkar och inte faller ihop efter vägen. Jag får äta före.

Jag tycker ni ska ha en bra dag, tänk på mig varannan timme.

7 kommentarer

anna

03 May 2011 08:16

man ska väl sova sex-åtta timmar om man är över 18? :) jag sover runt fem..

Nett

03 May 2011 08:29

7 timmar brukar jag sova, det räcker för mig. Skall tänka på dig ;) Idag skall jag även ut på en promenad, kanske en mil eller så.. det ger sig!

Malin I Form

03 May 2011 09:41

Hm, det är väl lite lite sömn kan jag tycka men vi är ju alla olika :)q

Linda - en vimsig mamma

03 May 2011 10:04

visst ska jag tänka på dig varannan timme idag =) och du klarar promenaden hem galant! kram

Anonym

03 May 2011 10:31

Om 6,5 timmar är tillräckligt eller inte är så individuellt och beror på hela livssituationen. Jag själv håller mig inte pigg hela dagen om jag inte sovit minst 8,5h per natt.



Är du trött när du vaknar men håller dig pigg resten av dagen? I såna fall har du sovit tillräckligt och din trötthet på morgonen beror antagligen på att du vaknade när du var i djupsömnen.

Känner du dig trött och hängig under dagen, samtidigt som du ätit och druckit ordentligt, kan det bero på för lite sömn.



Så här brukar det sägas åtminstone :)

Vicki

03 May 2011 10:58

Många klarar sig på 6,5 timmes sömn men det är olika. Jag skulle behöva 8 timmar men klarar mig ok på 7timmar. Så 7 timmar sover jag i alla fall nästan alltid.



Hur har din påsk & valborg varit? Gått bra med all mat?



Ha det bra,Vicki

Jenny

03 May 2011 11:20

Jo klart VI måste ses :). Plugga halva dagen blir det här mår lite "konstigt" :/ men ska vila lite innan jag sätter igång med rapportskrivandet

Kommentera

Publiceras ej