Svar på tal!

12kommentarer

Angående mitt inlägg igår om Vikt pladder, hur the fuck ska jag gå ner 6 kg till midsommar. Först: Tack för alla fina ord från er, värmer. Sen tänkte jag att jag skulle ge svar på en fråga här på bloggen, för det kanske är fler som är nyfikna på svaret eller undrar.


Problemet med mig som är magsäcksopererad är ju att jag inte kan äta massor av vad som helst. Jag kan äta det mesta, men vissa grejer är svårare. Och lchf är som jag märker på MÄNGDER av människor en kanonbra livsstil, men för mig, som har svårt med fett som grädde och sånt funkar det inte. Kan inte äta för mycket gräddfil, dressingar, såser. Och mycket annat, annars hade jag gärna velat köra den på det!

12 kommentarer

Jannica

19 May 2011 19:05

Kör på det som passar dig bäst sötan! Och du KOMMER klara det!!!!!!

Katarina

19 May 2011 19:09

Mitt tips är att göra ett matschema och äta på bestämda tidpunkter. Jag äter:



8.00 frukost, 300 kcal

10.30 mellis, 100 kcal

13.00 lunch, 300 kcal

16.30 mellis, 100 kcal

18.30 middag, 300 kcal

20.00 mellis, 100 kcal



Självklart får du ju anpassa kalorierna efter dig själv. och jag har märkt att jag MÅSTE dricka vatten. Dricker jag inte minst 2 liter per dag är jag körd. Försök öka tempot när du är ute och går, jogga lätt 30 sek gå en stund jogga 30 sek osv. det är vad som funkar för mig, kanske något att testa? Håller tummarna för att du lyckas :)

Johanna

19 May 2011 20:28

Ja om helgen bara fick min trötthet och försvinna hade det varit bra.... =)

Linda - En vimsig Mamma

19 May 2011 20:39

men hur går det att dricka kolsyra då? blir inte det också svårare? kram

Malin I Form

19 May 2011 21:01

Jag är precis likadan! För mycket fett är bara osmakligt och äckligt.

tess

19 May 2011 21:20

jag tror på dej ja, du kommer klara det! Och om duinte når ända fram så har du ändå nått längre än många många andra har lyckats med :)

Anonym

19 May 2011 22:48

men gumman gå på lchf bara skippa allt grädde? kmr ge ännu bättre resultat ska du se. jag vet att dt e lättare o äta vad man vill, även om dt e lite - men även dt lilla som egentligen är onyttigt påverkar.



håller tummarna för vägning!



Puss o kram

Wiilow [Foto Tankar Känslor]

19 May 2011 23:30

Styrka till dig - du har kämpat bra och du klarar det!!

Hanna

20 May 2011 00:46

Okidoki.. men du behöver ju inte ta massor med sås. Jag tror inte jag äter så mycket mer sås än någon "normal". Det jag lägger focus på är Lax kyckling och kryddor. En klick bea eller vitlöks cremefraiche äter ju de flesta liksom.. Jag har varit in på bloggar förut där jag sett att de gjort en operation och sen börjat på lchf. Men det är säkerligen olika för alla. Tänk på att allt inte sitter i vikten. Huvudet måste också hänga med, det gör inte mitt för tillfället..

Linda aka Javamorsan

20 May 2011 08:29

Många glömmer nog att har man genomgått en op är det lite annorlunda med kosten som du säger.



Jag önskar jag hade ett bra knep åt dig. Mina syrror gjorde op igår. Innan åt dom nån shake diet i 6 veckor. Något som inte innehöll särskilt mkt energi osv..

rumptott

20 May 2011 09:19

ja depp gör ju hela filmen som sagt ^^



ja åska e mysigt.. =D RESPEKT för den.. =D men jag är inte rädd =) hehe..



kram <3

Anonym

20 May 2011 17:02

Varför har du svårt med fett? Alltså vad händer med din kropp då?

Kommentera

Publiceras ej