Att vara.. eller icke vara?

8kommentarer

Jag tänkte att jag skulle gå igenom lite om det här med redovisning, ni som har hängt med i svängarna ett tag här på bloggen vet hur fett jobbigt jag tycker att det är.

Jag tror det har med hela skolgången att göra, mestadels högstadiet. Man stod där framme och visste vad folk tyckte, vad dom sa och så vidare. Man var inget annat än ful och fet i deras ögon, man inbillade sig att dom inte ens lyssnade på det man sa för dom hade fullt upp att tänka på hur man såg ut och låter. (vilket jag tror stämde på vissa)

Det där sitter kvar än idag, att stå framför en klass eller dylikt och prata är ingenting för mig. Det är som att stå att bli betygsatt hur ful man är.
Lika när jag ska prata sittande, i en diskution eller något kan jag sällan lägga mig i, för jag har varit med om det vid yngre år att folk har suckat, skrattat eller liknande när jag säger något. Även om dom kan hålla med tycker dom inte om att det kommer från min mun.
Jag kan inte ens alltid slappna av med mina kompisar och säga vad som helst.

Synd att det inte finns medicin mot allt.

Råd som jag skulle ge andra men inte lyssna på själv:
Du är den du är, var stolt över dig själv och för det du klarar av. Tro på det du gör och det du säger och låt inte andra trycka ner dig. Du är för bra för det!

8 kommentarer

Johanna

09 Mar 2011 19:56

Ja jag tyckte den var för sööööt :)

Linda aka Tokmorsan

09 Mar 2011 19:57

Jag älskar redovisningar jag! Det är nog det enda jag saknar med skolan. Ja ja jag vet jag är knäpp!

Fanny

09 Mar 2011 21:46

Sv: Haha nå sån tur har du inte:P Men är ledig imån igen så kanske jag klämmer in några fler inlägg;)



Neje, åt helvete med vattnet. VI har inte firat att brynäs spelar slutspel än så vi kör på nått gott tycker jag! :D (Ibland måste man ju få unna sig lite)

Sanna

09 Mar 2011 21:58

Från en som varit i nästan precis samma sits som du under hela skoltiden så kan jag verkligen leva mig in i det du skriver och förstå hur det känns. Sånt där är jättesvårt att glömma och det kommer tillbaka i huvudet ibland.



Men försök lyssna och ta in dina egna råd så gott det går. Du är alldeles för bra för att låta andra få dig att må sämre!

Joline

09 Mar 2011 23:44

Usch, sånt där är inte lätt. Jag tyckte inte om att prata inför klassen när jag var yngre men med tiden har jag verkligen växt med uppgiften och idag är faktiskt en dröm att få bli föreläsare i framtiden!!

Fanny

10 Mar 2011 00:46

HAhahha! Fy fan, kommer säkert få lite ångest sen och träna som en galning, men det gör inget;P

Jenny

10 Mar 2011 09:02

Jo kände efter igår lite förälskad är jag nog i Linköping endå :D. Ska hoppa in i duschen nu och sen vidare till frisören fast känns lite surt att behöva betala 410 kr för att klippa topparna och sen hoppas jag är nöjd efteråt...

charlie

10 Mar 2011 09:44

lyssna på dina råd!



Jasså? Har dt hänt ngt att du e orlolig för dt typ ätit annorlunda?

Kommentera

Publiceras ej