Svar på tal!

9kommentarer


Jag ber om barnportion där det finns barnmeny eller om det är mat som går att få i barn. Står det snitzel till exempel är det lite svårt, för dom vill ju inte gärna dela en, för vem ska ha den andra? Men på många ställen finns det att få barn eller mindre portion.

Tyvärr dock, så får man inte beställa barn på alla ställen. Även om man har ett giltigt läkarkort som säger att "patienten" bör få barnportion då hon är opererad. Det är riktigt dåligt.

Men på många går det bra med barn, utan att ens behöva ge skäl. Bara le och beställa. Folk har blivit lite snällare på senare år.

9 kommentarer

Jannica

13 Jun 2011 18:37

Jag tycker det är strongt av dig att beställa barnporion :) Jag hade tyckt de varit lite genant, men jag är ju så stor i maten med :P

Nett

13 Jun 2011 18:40

Har varit med om det oxå att man inte får beställa en barnportion, och jag tycker det är totalt idiotiskt att man inte skulle kunna få göra det även om man inte är ett barn.

Johanna

13 Jun 2011 19:28

Jag brukar be om mindre portion och har inte varit med om att det varit ett bekymmer, vissa säger att de kan inte göra nåt på priset men då säger jag, ni slipper slänga så möe mat då..=P de flesta är snälla och man behöver inte ens visa kortet. . men har väl haft tur helt enkelt..=)



Hoppas allt är bra med dig..=)



kramar

Johanna

Johanna

13 Jun 2011 21:25

tycker dte är kasst att man inte kan få det om man kan visa kort på det..... det kallas dålig service!!! :)



Ja den pizzan var sjukt god! :)

Ewa

14 Jun 2011 07:33

Tufft är det, sist jag gjorde det så frågade han räcker detta och visade upp tallriken som var fylld med massor!!! Hmm undrade då hur en normal portion ser ut?? Tyvärr vet jag inte hur mkt. jag fick betala för detta. Åt jag upp allt då? nä det gick lixsom inte och då var det en räksallad som jag hade beställt.

Ha en bra dag JD.

charlie

14 Jun 2011 07:40

thanks hun!

Frugan

14 Jun 2011 10:34

Det är inte hennes riktiga pappa så ja det är underbart att dom har den relationen :)

Tack finast <3



Åhh varför ska man ens behöva ge en anledning till att man vill ha en barnportion??? Otroligt löjligt tycker jag och det är disriminerande för oss som kämpar med vikten, opererad eller ej.

CamillaT

14 Jun 2011 11:14

Tack så mycket för svaret!

Gjorde op för ett tag sedan och har inte vart ute på resturang och ätit än, så va därför jag va lite nyfiken. Ska iväg på lördag, så får se om de går och beställa nån barnportion..

Linda aka Javamorsan

14 Jun 2011 14:47

Har aldrig förstått varför det skall vara så svårt att få beställa barnportioner. Jag orkar sällan mer och hade gärna beställt det men nä det går icke!

Kommentera

Publiceras ej