VARNING!

28kommentarer

Vissa här har ju suttit inne på toa halva förmiddagen tack vare någon jäkla magsjuka.
Wei nu kanske jag går ner 2 hekto eller något.

Lika sjukt som när jag läste en blogg, en tjej som vägde sig varje dag, sen på söndagen redovisade hon vikten från den dagen hon vägde minst. Hur dåligt är inte det?
Jag kan erkänna att jag ibland väger mig andra dagar än mina onsdagar, bara för att checka läget liksom.
Men jag skriver aldrig upp den dagen jag väger minst, jag skriver upp den dagen som är min vägdag, oavsett hur mycket det står på vågen. Det är ett system som jag tycker funkar bättre och är mer ärligt.

28 kommentarer

Tigerhonan

09 Jan 2011 13:39

Fan vad kasst att göra så :O Det stämmer ju inte då :S



Ja jag hoppas det med! :)

Ja fast jag har bara en kurs i skolan, resten distans så kommer vara i skolan en gång i veckan typ :P Men jag kommer ändå plugga mycket hemma så :P

Karro

09 Jan 2011 13:41

Väldigt sjukt att göra så. =/ Som du säger, man kan väga sig andra dagar än just sin vägdag, men det är bara för att checka så att man tex inte går upp massor i vikt. Men man tar ju resultatet från vägdagen..



Ja, vårat system är inte det allra bästa, tyvärr. =/

Jag och Mitt Livs Viktigaste Resa

09 Jan 2011 14:02

Det kommer fler bilder, ni läsare ska ju få välja tema :)



Haha ja tänk om man kunde gör så, känns inte rättvist. Man har alltid en vägdag och det är den vikten som gäller, känns lite påtvingat att behöva väga sig varje dag bara för att få den minsta vikten. Känns lite som att hon är besatt.

Jannica

09 Jan 2011 14:05

Aw, hoppas du kryar på dig vännen! <3

Men magsjuka har ju posititv i de negativa, du rensar ju kroppen ordentligt :P.

Jag väger mig alltid varannan onsdag. Varken mer eller mindre. Känns bättre så :).

Sanna

09 Jan 2011 14:20

Det är dåligt! Det är ju vikten den dagen som man har sin invägning som faktiskt räknas tycker jag!



Jag vet att jag själv väger mig lite väl ofta, men jag gör det istället för gå till kylskåpet! :P

Anonym

09 Jan 2011 14:29

cool blogg!

Tigerhonan

09 Jan 2011 14:47

ja usch :O



jo det är det faktiskt :)

Rumptott

09 Jan 2011 14:59

precis... =D

har man ju ändå lite koll =D



kram

Jag och Mitt Livs Viktigaste Resa

09 Jan 2011 15:01

Nä inte jag iheller, falskt.



Lycka till :)

Evelina

09 Jan 2011 15:10

sv: tack så mkt. Ska upp till norrtälje någon gång nu i februari mars har dom sagt o träffa läkaren som ska göra ingrepet:) Mer vet jag inte

Karro

09 Jan 2011 15:20

Tack vännen :D



Ja men precis. Vilket pucko!

Nett

09 Jan 2011 15:56

Nog kan man lätt bli beroende med den där vågen som innan var ens fiende.. :) Japp, men normalt ätande måste du äta sedan för annars kommer du inte att må bra alls. Det är ju liksom det som är meningen.

Tigerhonan

09 Jan 2011 15:57

Jag med :) Fast jag misstänker att det inte gått så bra denna veckan

Alexandra

09 Jan 2011 16:06

tack så mycket! kul att du gillar dem :D

Johanna

09 Jan 2011 16:26

Krya på dig!



Men hallå sånt är fusk, varför har man en väg dag om sen väljer den dagen man vägde minst,hmmm skum tös det där!



aj, nej du behöver inte säga mer

Fia

09 Jan 2011 16:50

SV: Okej de får bli o crosstraina framför den filmen sen :D



Aha men va bra men då gör jag så! :D



O väga sig varje dag kan man väl göra men de du väger den dagen du ska skriva in det är ju de som gäller :O

Linnea

09 Jan 2011 17:01

Jag kollar oxå läget GANSKA ofta ;)

men det är bara lördagarna som räknas dock. Jag har inte kollat idag, jag kanske väger 100gram mer idag än i går :O NEJ jag måste kolla!................................. Oh, det är lugnt, jag vägde lika mycket som igår, efter jag tog av mig den stickade tröjan. dock så hade jag ju faktiskt inte den på mig igår :P

Tigerhonan

09 Jan 2011 17:08

Hehe precis, och då har jag ju också 3 ggr att rapportera till dig :P nu i tisdags, i morgon och på söndag :) lite fusk kanske xD men så är det ibland :D

Katta

09 Jan 2011 17:10

DU ÄÄÄÄR SNYGG!!! SÅ BÖRJA INSE DET KOMPIS!! <3

Laks

09 Jan 2011 17:16

Fusk är ju inge bra ju :/ bra att du är ärlig istället! :)

Bantarbritta

09 Jan 2011 17:21

Hahahah, jag veet! Jag tyckte också det var lite kul att sambon väckte mig på blinddaten, som om han kände det på sig? ;) Fast i drömmen var jag singel och fri och tyckte inte det var ett dugg konstigt att gå ut med en man som var mycket äldre än mig som jag dessutom blev ihopparad med i en livsmedelsbutik! Hahah! :D



Det där om vägningen, var det en kommentar hos mig? Tänkte lite samma, jag tar den vikt jag väger när det är vägdag jag med, fast väger mig ju gärna varje dag så då blir det den senaste vikten som gäller. ;)

Fia

09 Jan 2011 17:22

Sv: aa visst att man kan väga sig varje dag, inga problem men att skriva den lägsta vikten e bara så kasst ;)



Va? Crosstraina som är så himla

Härligt :)

Nett

09 Jan 2011 17:31

Åh nej då, det är då hela utmaningen går ut på att hålla vikten :)

Jag och Mitt Livs Viktigaste Resa

09 Jan 2011 17:35

Haha det tror jag inte :)



Btw är tjejen du skriver om med i utmaningen?

Karro

09 Jan 2011 18:55

Min dag har varit riktigt bra. Din då? :)

Linda

09 Jan 2011 19:28

Usch för magsjuka, verkar gå en hel del sånt nu :-( Krya på dig..



Ja så kan man ju oxå göra att väga sig konstant och ta den minsta vikten under veckan, kanske man just den dagen innan inte åt så mycket vilket resulterar mindre på vågen, men hon lurar ju bara sig själv och ingen annan tyvärr..



sv: Ja du jag har rätt mycket kläder från då jag vägde 55 kg och som jag ngn gång ska komma i :-) Slipper slösa så mycket pengar på nytt då så det känns bra, men visst det första jag ska köpa är ett par snygga och dyra jeans till mig själv samt ett par grymma skor:-) Men det är långt dit än, men varje vecka går det framåt iaf :-)



Ha en skön kväll och krya på dig..

Bibbi

09 Jan 2011 20:32

Vad gör nu ikväll? :)

Karro

09 Jan 2011 22:01

Hehe ja men precis :P Får hålla mig tills imorgon. ;)



Vi får hålla tummarna för att det blir bättre imorgon!



Jag har mina arbetsintervjuer. Annars så ska jag vara med vänner och familj. Ska försöka få med mig någon att gå på bio med.. :)

Kommentera

Publiceras ej