Selena har ordet!

6kommentarer

Hej på er alla!!
Mitt namn är Selena och jag är snart en 29årig (tror bestämt att jag är äldst i denna utmaningen) småbarnsmamma som har genomgått en Gastric Bypass operation... precis som JD.
Jag var som liten väldigt smal, men vid 8års ålder började jag lägga på.... vid slutet av högstadiet så lyckas jag går ner en hel del och fortsatte gå ner under hela gymnasiet.
Lite väl mycket bara!!!
Men efter studenten så flyttar jag hemifrån och kilorna började komma tillbaks.... När jag träffade min sambo nått år senare så kom kilorna i en väldans fart.
Jag gick upp över 60kg på mindre än 5 år.... Jag testade allt för att gå ner i vikt!!!
Efter en ganska så jobbig graviditet så bestämde jag mig för en GBP-op. Jag har nog testat alla bantningsmetoder som finns... och visst gick jag ner... men gick lika snabbt upp allt igen och lite till.
Jag op:ades den 15nov-10 och det har nu gått ca 9v och jag har gått ner ca 26kg. Men jag har en lååång väg kvar!!!
Jag är med i den här utmaningen för att hjälpa mig få in nyttigare och hälsosammare rutiner i min vardag. Operationen är inget underverk... utan ett verktyg som ska hjälpa mig att ändra mina dåliga vanor och bli mer hälsosammare.
Jag har varit inne och läst nästan alla era bloggar som är med i denna utmaningen... och jag vill säga
BRA KÄMPAT ALLA!!! Ni ger mig verkligen så mycket inspiration och inte minst MOTIVATION!!
Tack underbara JD som har fixat ihop allt detta!!! Du är för mig en STOR INSPIRATIONKÄLLA!! <3

Nu ska vi kämpa vidare... och vi kommer att lyckas!!
Kram Selena


Ni andra som är med i UTMANINGEN, läs gärna detta inlägg och skicka ett inlägg som Selena gjort som jag sen kan publicera här inne på bloggen. Vore så kul om alla ville synas!
Imorgon kommer nästa tjej på listan.

6 kommentarer

Emma

20 Jan 2011 21:14

Det är bara googla på det så ser du att dom släppt en ny iphone varje år sedan första telefonen :b

Johanna

20 Jan 2011 21:49

haha javisst är det snyggare nu än innan :)

yooyo

20 Jan 2011 21:57

- Jo, vågen visar inte mycket minus, därför jag heldre tar måttbandet. Känns bättre att tänka minus 30 centimeter än typ 2 kilo.. (: haha

Anonym

20 Jan 2011 22:13

det var verkligen apgott haha

Nadja

20 Jan 2011 22:20

Jo klart han är. Men sakna dem andra syskonen. =) Simning är grymt bra eller vattengympa. =) Jag har kört ett pass ikväll. =)

Mrs. Distinguished

20 Jan 2011 22:21

är en sån operation när man krymper magsäcken?

Kommentera

Publiceras ej