Sara har ordet!

5kommentarer

Stor blir liten – Historien om mig

Till och börja med vill jag bara ge en stor eloge till JD som verkligen har lagt ner mycket tid och energi på detta. Tack tack tack! Tänkte ta och berätta lite om mig, anledningen till min övervikt och lite annat smått och gott.

Sara heter jag, har nyligen flyttat från Uppsala till Södertälje för att bli sambo med min underbara karl Tobbe, han skriver också i bloggen ibland. Jag pluggar inne i sthlm till strategisk account manager på Företagsekonomiska institutet.

Så hur kommer det sig att jag är med i denna utmaning? Jag har alltid varit rund, knubbig, överviktig eller vad du nu vill kalla det. Men det är de senaste 3 åren som det verkligen har gått uppför så att säga. Jag har sedan jag var liten varit en riktig hästtjej, har haft egna jobbat som beridare osv. osv. Men i september 2008 var jag tvungen att ge upp hästarna pga. en fotleds operation. Jag gick från att vara i hyfsad form, röra på mig enormt mycket i arbetet (själv i ett stall med 40 hästar) och rida minst 2 hästar om dagen till att inte få röra på mig alls på 2 månader. Behöver jag säga att jag blev deprimerad av att behöva flytta hem till mamma, lämna tillbaka hästen och inte kunna röra på mig? Så vad gjorde jag hemma? Jo jag åt, och åt lite till, detta ledde till att kilona började öka. Jag hann inte mer än att börja komma igång med träning osv. innan det var dags för fot nr 2. Samma visa igen. Visst, jag fick börja gå efter 3 månader men att rida var det inte att tala om. Så först i somras så kunde jag börja rida igen, men det kändes, oj vad det kändes dagen efter.

I oktober fick jag nog, jag bestämde mig och tvingade med Tobbe på min resa. Resan ner mot normal vikt och BMI. Grejjen är den att jag ÄLSKAR att träna, det är det roligaste jag vet, därför vet jag att det här kommer att gå kanonbra. Jag vill inte rasa snabbt utan det får ta den tid det tar. Hittills har jag tappat 10,9 kg och jag är nöjd.

Detta år har däremot inte börjat särskilt bra. Har varit rejält sjuk och haft 3 friskdagar. Nu är jag snart igång igen och avslutar min antibiotika kur om några dagar. Så från och med februari kommer ni att kunna hitta veckans utmaning hos mig. Det kommer att vara blandade utmaningar, allt från att dricka minst 2liter vatten om dagen till att bränna av 3 grupp pass. Så är du redo för en tuff utmaning är du välkommen till mig och min blogg.

Målet innan sommaren är att springa vårruset och sedan midnattsloppet.

Välkommen in till mig J

http://storblirliten.shapemeup.se


Ni andra som är med i UTMANINGEN, läs gärna detta inlägg och skicka ett inlägg som Sara gjort som jag sen kan publicera här inne på bloggen. Vore så kul om alla ville synas!
Imorgon kommer nästa tjej på listan.

5 kommentarer

Zandra

21 Jan 2011 22:28

Åh vad spännande med massa utmaningar! Sånt gillar jag! :)



Jag har inte så mycket emot SJ egentligen. Det brukar faktiskt funka bra både med biljettbokning och sen själva resan. Dessutom har jag haft praktik hos dem och kört deras tåg och trivdes jättebra där :) Men när de vill ta ut så där hutlöst mycket pengar tycker jag det är lite dåligt faktiskt. De kunde i alla fall visa alternativa resvägar och priser för dem.

Johanna

21 Jan 2011 22:32

haha jooo jag såg det... ;) dock är ju hellström ingen favorit här.

Fia

21 Jan 2011 22:49

SV: Haha nedå vi ska inte diskutera mat nåt mer, promise :D



Haft en bra fredag? :)

Anonym

22 Jan 2011 09:40

igår så var jag hos tandis och handlade. På kvällen blev det hemmagjorda hamburgare och tv. =)

Nadja

22 Jan 2011 09:41

det var mitt som var anonymt.

Kommentera

Publiceras ej