Pauline har ordet!

7kommentarer

Ja, då ska jag presentera mig här, jag försöka göra detta kortfattat ;)
Jag heter Pauline och är 20, och jag har hela mitt liv vart överviktig.
Det hela började med att jag var mycket hos mina morföräldrar som barn, och min morfar var vad man kan kalla 'dumsnäll',
så jag fick vad jag bad om, alltid, spec i matväg, för det var ju så enkelt. Min favoriträtt var makaroner och köttbullar, något jag alltså
blivit uppväxt på, och som straffar sig nu.

Som barn förstod jag aldrig riktigt kopplingen mellan det du stoppar i munnen syns på kroppen, och jag blev mobbad för min övervikt, samt att jag höll på med hästar.
I sjätteklass vägde jag 90 kilo, då började jag inse.
Som 15 åring gick jag in i en depression och förlorade en del kilon däri, men 3 år senare föll jag av min häst och skadade ryggen.
Rätt rejält, kotkomprission och kotfraktur på kotan L2. Jag blev, inte helt orörlig, men absolut inte rörlig och motionsbar i ett halvår,
självklart tyckte jag ju synd om mig, och är det synd om en, ska man väl få äta gott? Dumt nog tänkte jag väl lite så och lyssnade inte
på min kära mor som sa åt mig att vara försiktig med vad jag åt.
Jag kämpade med dessa kilon, utan större resultat, träffade min nuvarande sambo och lever ett allt för gott liv och har nu även lagt på mig en hel del
'lyckokilon'.
Allt som allt vill jag ha bort 50 kilo, eller det är vad som ska bort för att jag ska komma i idealvikt för min längd. Går jag däremot ned 40-35, och alltså då ligger där jag låg som 14åring, och är nöjd med mig och mitt utseende, stoppar jag där. Men det är något vi får se då, jag har hellre 5 kilo för mkt än 5 kilo för lite!

Mitt sätt att gå ned i vikt består av promenader med min och sambons schäfertik, tömkörning av min nordsvenska häst, och cykling på min motionscykel.
Samt lite situps mm, och att äta nyttigt! Inget tas bort, bröd och godis är tillåtet det med, men allt ska ätas med måtta. Även försöka få i mig något var 3:e timme, om det så bara är en frukt.

En av anledningarna som gjorde att jag gick med i denna utmaning är att jag vill förlora 20 kilo innan jag börjar rida min häst ordentligt igen, för hans skull.
Jag smårider nu då och då, men inget ordentligt, jag tömkör istället.

Detta var i stora drag om mig, min viktnedgång, och varför jag idag står där jag står och hur jag ska ta mig ur denna situation.

Over and out
Pauline.
http://imquelle.bloggplatsen.se/


Ni andra som är med i UTMANINGEN, läs gärna detta inlägg och skicka ett inlägg som Pauline gjort som jag sen kan publicera här inne på bloggen. Vore så kul om alla ville synas!
Imorgon kommer nästa tjej på listan.

7 kommentarer

Bibbi

14 Jan 2011 22:26

Tråkigt att läsa du mist din fina vän!

Jag beklagar verkligen.

Ikväll har vi haft blandade grönsaker

med dipp på tvbordet

medans vi sett på Let`s dance :)

Har du sett det eller valde du något annat?



Kramar om :)!

Rumptott

14 Jan 2011 22:46

japp hehe.. =)

de e inte dumt det =D

kram

Linda - En Vimsig Mamma

14 Jan 2011 23:52

dom vill visa att dom bryr sig om dom som verkligen kämpar och går in för detta! så en ren belöning med nadra ord och massa lärdom efter vägen! kram

Tigerhonan

14 Jan 2011 23:52

Tack vännen, du anar inte hur glad jag blev av din kommentar <3



Ja, nu är det klart ;D Så nu får du kolla och se om det blir bra, annars får jag ändra om det är något du vill ha ändrat :) Annars skickar jag koderna till dig snarast på mailen ;D

Linda - En Vimsig Mamma

15 Jan 2011 00:50

dom kollar på hur man kämpar,säljer och får in folk under sig! sen kollar dom hela gruppen också! kram

tess

15 Jan 2011 01:01

härligt, hoppas att hon lyckas =)

PAM :)

15 Jan 2011 17:11

allt bra me ddig? :)

Kommentera

Publiceras ej