Malin J har ordet!

10kommentarer

Jag är så glad att jag hittade igen denna utmaning – även om jag känner att jag är jättepeppad själv just nu – men att ha Er alla som stöd (för jag lovar att ni har mitt) den dagen modet sviker mig, känns underbart!!


Min tur att ta i tangentbordet och skriva lite om mig. Det är nog bäst att blotta sig så mycket som möjligt, så att när de jobbiga dagarna kommer – så känner jag att jag måste fortsätta för att kunna visa upp så bra resultat här som möjligt.


Misstolka mig inte – jag vill denna viktnedgång för min egen skull, men det är skönt att ha någon som hejar på. Jag har trots allt inte bara 20 kilo som jag vill gå ned, det är snarare 35.. Men ifall jag lyckas med dessa 20 innan midsommar – då ska väl de kommande 15 vara borta innan jul eller kanske tidigare??


Jag tror att jag är äldst i skaran – de bloggar jag kikat in på är ni alla under 30 – själv är jag
36 år gammal och bor i Skellefteå.


Min man hejar på min viktminskning för det mesta, men när han är sugen på något gott och vill att vi ska fredagsmysa (det behöver inte vara fredag…) så tycker inte han att det är så kul att jag ”går på diet”.


Jag har börjat min nedgång med en ren cambridgekur – därför har det gått jättebra de första två veckorna. Men nu när jag äter kombinerad kur och ska blanda in mat – det är då det kommer att bli spännande.


Jag kommer framöver att gå över från den kombinerade kuren till att äta en egen variant av LCHF. Det vill säga att jag kommer inte äta socker, potatis, ris, pasta eller bröd. Däremot kommer jag inte utesluta allt som kan innehålla kolhydrater. Jag kommer att välja ”fullfeta” mejeriprodukter och försöka hålla mig från ”light”.


Men även jag är mänsklig. Jag kommer också att trilla dit (potatis/pommes/chips mm är nämligen bland det bästa jag vet). Men så länge jag kan stryka ett streck och gå vidare mot nya lätta steg och inte trilla dit varje dag – då ska jag nog klara dessa 20 kg innan midsommar!


En stor kram och ett stort tack för att ni finns!


// Malin J

pennan2.wordpress.com

 


 

Ni andra som är med i UTMANINGEN, läs gärna detta inlägg och skicka ett inlägg som Malin J gjort som jag sen kan publicera här inne på bloggen. Vore så kul om alla ville synas!
Imorgon kommer nästa tjej på listan.

10 kommentarer

Nadja

18 Jan 2011 21:34

varit på resebyrån, frissan och träna. =) Gjorde du för skoj i falun? =)

Johanna

18 Jan 2011 21:51

Du var nära du tog 99 ;) du skulle varit lite söligare med den :)



för H&M är så förbannat snåla :)

Tigerhonan

18 Jan 2011 21:57

Hehe ja jag försöker iaf ;D men imorgon, så jävlar blir det mycket, undrar jag om lyckas bränna allt jag får i mig under hela dagen.. haha vad kul det hade vart :D

My

18 Jan 2011 21:58

Kolla in nu, ska du få se ngt godare :D

yooyo

18 Jan 2011 22:00

- Tack så mycket (:



Det är otroligt svårt, man blir frustrerad som satan! Men det gäller bara försöka behålla tålamodet och tänka att lite är bättre än upp eller inget alls.



Ska bli spännande att följa din utmaning. Jag har ingen våg så kunde inte vara med. Men är med lite vid sidan om. Haha (: Ska bli spännande och se vad man förlorat till midsommar.

Nadja

18 Jan 2011 22:00

Nja vi kollade till bröllops resan. =) Aha vad skoj. =)

My

18 Jan 2011 22:30

Haha okej :D

Malin

18 Jan 2011 23:28

Haha, ibland är man seg.. Men nu har jag sagt att den är underbar, så nu är det dags att se den för dig med :)



Hoppas min blogg faller dig i smaken då ;)

Mrs.Distinguished

18 Jan 2011 23:33

roligt med gäst bloggare så man får lite tips om andra å så ^^

Nett

19 Jan 2011 00:41

Nog har dagen varit riktigt skön :)

Kommentera

Publiceras ej