Linda S har ordet!

13kommentarer

Först så vill jag tacka för en toppen utmaning och att jag får hänga på :)
Lite om mig.
Jag är en 28 (snart 29) årig tvåbarnsmamma som lever med en övervikt på ca 30 kilo.
I oktober blev jag väldigt sjuk och i samma veva så förlorade vi vår lilla Ängel i magen. Mycket på en gång helt enkelt och min hjärna stoppade undan allt i en liten vrå och jag levde vidare i tron om att jag hade fixat allt.

För inte så länge sedan så slog blixten ner, insikten slog knocken på mig. Allt jag hade förvrängt kom upp till ytan och jag hamnade i ett moln av olika känslor.
Jag tog kontakt med min barnmorska ihop om att få veta varför vår bebis dog. Hon trodde att det berodde på all morfinen dom gav mig och att min överviktiga kropp gjorde att mitt hjärta inte orkade med. Därför tog så kallat kroppen hand om problemet själv.
Det var som att sticka kniven i mig och vrida om, visst jag hade börjat få hjärtklappning, men det trodde jag berodde på stressen...

Så nu har jag gett mig fan på att jag ska gå ner dom 30 kilona, jag ska bli hälsosam och jag ska ta hand om min kropp bättre. Vi vill ha fler barn och vår önskan är att få en chans till. 
Jag började med Cambridgekuren den 3/1 2011, så nu är den igång. Mitt livs viktigaste resa...

Jag ser JDs utmaning som en enda stor motivation, man vill ju visa upp bra resultat samtidigt som man kan peppa andra.
Alla kommer vi att stöta på motgångar och då behöver vi allt stöd man kan få.
Sen att man kan få tips och råd är ett stort plus för oss som kämpar.
Min känsla av utmaningen är att den kommer att vara till stor hjälp för oss alla. Även om man själv inte lyckas just då så kan man gå in och se att fortsätter man att kämpa så kommer man att lyckas tillslut.
Jag är enormt taggad för framtiden och för utmaningen.

Nu kör vi på och nu fixar vi detta med bravur.
/ Linda, Mitt livs viktigaste resa.


Ni andra som är med i UTMANINGEN, läs gärna detta inlägg och skicka ett inlägg som Linda gjort som jag sen kan publicera här inne på bloggen. Vore så kul om alla ville synas!
Imorgon kommer nästa tjej på listan.

13 kommentarer

Malin I Form

07 Jan 2011 21:40

Vilket härligt inlägg! Jag tror på dig Linda och kommer följa din resa :D

tess

07 Jan 2011 21:47

vad fint skrivet!!

Rumptott

07 Jan 2011 22:05

nu har jag med mailbombat dig hoppas jag =P

om jag nu skrev rätt adress haha de märks annars får någon annan nått intressant o läsa typ =P



kram

Jag och Mitt Livs Viktigaste Resa

07 Jan 2011 22:19

Det blev inte så tokigt inlägg ändå :)

Hoppas att du mår bra!!!

sändie

07 Jan 2011 22:28

är där fint? :)

hoppas du har haft en bra fredag! :)

Nett

07 Jan 2011 22:42

Ett bra inlägg av Linda, så härligt att se er kämpande själar. Ni är duktiga!

Linda - En Vimsig Mamma

07 Jan 2011 23:26

altså vilka härliga personer det är som är med på denna resa! =) japp ska klura ut inlägget snart =) kram

Tigerhonan

07 Jan 2011 23:34

Haha tror jag det :D



Väntar på godkännande från en tjej nu, fast hon vill ändra saker hela tiden :P haha. men så fort hon godkänt så är det din tur :)

Jag och Mitt Livs Viktigaste Resa

07 Jan 2011 23:35

Tack så mycket alla <3



Ja promenader är det bästa säger dom, men spinning är lika bra sägs det.



Sov gott :)

Nett

07 Jan 2011 23:39

Japp, järntablett varje dag.. kalcium 2 ggr per dag!

Jag och Mitt Livs Viktigaste Resa

08 Jan 2011 00:18

Spinning är jobbigt som fan, men så bra när man vill gå ner i vikt :)

Jag kör just nu lågintensiv som är rena fettförbränningen :)

Sov gott vännen och ja det gör vi :)

Katta

08 Jan 2011 00:39

förlåååååååååt, jag ska aldrig mer ha rätt :( förlåter du mig? <3

Linda - En Vimsig Mamma

08 Jan 2011 01:22

ja precis =) jada du ska få inlägget =) kram

Kommentera

Publiceras ej