Linda H har ordet!

3kommentarer

Hej JD`s alla läsare! Nu är det Linda som har ordet och som vanligt så vet jag inte vad jag ska skriva!
Först vill jag TACKA underbara JD som tillät mig gästblogga här och ett ännu STÖRRE TACK för att
hon har UTMANINGEN på hennes blogg!
Tack vara det så känner jag mig inte så ensam längre med mitt överviktsproblem.
Förut kände jag mig ensamast i världen, om att vara så överviktig osv osv

Kan ju ta min lilla historia kort:
Var överviktig som liten flicka och vid 6 års åldern började jag rida och fick min egna häst som 11åring.
Kilona rasade och  från att vart överviktig och kraftig så gick jag till FÖR SMAL! Men jag trivdes med det
och jag kunde inget göra åt det.Så höll det på till 14 års åldern så jag träffade min nuvarande sambo och
och sedan var jag tvungen att sälja mina hästar för att klara av skolan.
Sagt och gjort. Och där börjar det, jag blir gravid och gör en abort som jag än idag kan tröst äta för =/
Jag har provar en massa dieter och visst jag har gått ner i vikt, men när jag väl slutat så har jag gått upp det minst
dubbla av det jag gick ner. Till slut fick jag nog och började sakta med säkert gå neråt och vips så blir jag gravid
som 19 åring, och under den graviditeten går jag upp 25kg =/  inte ens hälften försvinner innan jag blir gravid med nummer
2! Och japp denna gång  går jag upp 28kg, så från 128kg så har jag tagit mig  ner till 111kg nu och där står det still!
Har haft ett BMI på 42

Nu såg jag denna utmaning som en HJÄLP! Att få läsa andras bloggar i samma sitts och att få massa tips på
bra mat och vad jag kan göra för att RASA massa i vikt!
Och givetsvis att finnas där för varandra!

Så har ni tips så GE mig dom NU! =)

Nu önskar jag er all lycka i världen på att vi alla klarar våra mål och ja först och främst -20kg til midsommar! =)

Tack för mig! // Linda - En Vimsig Mamma


Ni andra som är med i UTMANINGEN, läs gärna detta inlägg och skicka ett inlägg som Linda gjort som jag sen kan publicera här inne på bloggen. Vore så kul om alla ville synas!
Imorgon kommer nästa tjej, och den sista som har skickat in också.

Alla har inte deltagit, vilket är tråkigt. Men det är ändå många.
Men än har du chansen att delta, skicka ett mail snarast!

3 kommentarer

yooyo

17 Jan 2011 21:22

- Handboll? Nej fytusan! Hockey kan vara okej. Men jag löste problemet. Rocka rockring framför det Okända. Gallant måndagskväll! (;

Linda - En Vimsig Mamma

17 Jan 2011 23:28

Vad sjukt det kändes att läsa något man skrivit själv =) haha

men du jag behöver verkligen din beställning nu om du ska hinna beställa! kram

Kommentera

Publiceras ej