Britta har ordet!

21kommentarer

Hej alla kämpar!
Här har ni Bantarbritta, snart en veteran inom detta med viktnedgång... *host* Jag har varit mer eller mindre överviktig sedan gymnasiet och börjar nu närma mig 30 utan att nått min målvikt än. Men i år kära vänner, är året som jag ska väga 2 siffrigt för första gången på 4 år! Jepp, så enkelt är det! För egentligen ÄR det enkelt, om man bara hittar den där rätta motivationen och ger sig F*N på att man ska lyckas! Jag vet, för jag har faktiskt varit på god väg tidigare men sedan av olika anledningar ätit upp mig till den vikt jag ligger på nu. Men så länge motivationen finns där, och gärna med lite stöd från nära och kära (och bloggläsare!) så går det lättare än man tror! Visst hamnar man i dalar ibland, men om vi stöttar varandra så ska vi ta oss ur dem, eller hur?

Jag är nog en av tungviktarna i utmaningen. Som högst har jag legat på 140 (som höggravid) men ligger nu på ca 125kg. Anledningen till att jag nämner vikten även om det känns som ett nederlag för mig eftersom jag pendlar likt en jojo är för att jag sätter större press på mig själv om jag redovisar min vikt. Det kanske är ett tips för er andra där ute också? För när man äntligen kan visa ett minus för läsarna så känns det så himla skönt! :)

Jag tror att det är viktigt att inte bara fokusera på utsidan när man kämpar med vikten eftersom det egentliga problemet antagligen sitter på insidan. Hur många av oss överviktiga dras inte med dåligt självförtroende, dålig självkänsla och kanske olika typer av ätstörningsproblematik (som hetsätning t.ex)? Gör man inte något åt det underliggande problemet så är det stor risk att man går upp alla kilon igen... Sök professionell hjälp om du behöver det, eller hitta en coach i en vän? Jag har fått enorm hjälp med mitt negativa tänkande tack vare en vän, och känner att NU är jag tillräckligt hel på insidan för att fixa utsidan också. Släng bort offerkoftan och ta ansvar för ditt liv, för det är ingen annan än du själv som kan göra något åt det!

IDAG börjar våran resa (eller var det redan igår?), och den här gången ska vi klara det! ALLIHOPA! :)

Kram / Bantarbritta


Ni andra som är med i UTMANINGEN, läs gärna detta inlägg och skicka ett inlägg som Britta gjort som jag sen kan publicera här inne på bloggen. Vore så kul om alla ville synas!
Imorgon kommer nästa tjej på listan.

21 kommentarer

Jag och Mitt Livs Viktigaste Resa

13 Jan 2011 21:34

vad skönt att träningen gick bra.



jag skoj tränade idag genom att dansa bort värken sen igår, men imorgon så blir det gymmet för ett härligt styrkepass och lite kondition.

Yooyo

13 Jan 2011 21:50

Sv: Men fyfabian vad underbart! Slipper jag bete mig som en knähund^^ You saved me! (:



[email protected] om det inte tycker om där uppe, IQ guldfisk!

tess

13 Jan 2011 21:59

åh, vad jobbigt... :( jag beklagar verkligen. Mitt ex, tog livet av sig för snart fem år sedan, så alla sjlävmordshistorier är väldigt väldigt jobbiga att lyssna på.. var inte meningen att få dej på dåligt humör vännen!

Fia

13 Jan 2011 21:59

SV: En kompis o jag ska ev åka o packbacka 1 månad i Thailand :D Hoppas bara hon får ihop pengar så vi kan åka, de e de största problemet just nu :S



Aha va trevligt :D Känner du folk i skövde eller? Om du åker runt kanske du vart i Timmersdala? :P Hahaha inte så troligt men ;D



Jasså de e långt upp :D

Nett

13 Jan 2011 22:03

Härligt med era resor :)



Javisst är den söt ;)

Yooyo

13 Jan 2011 22:04

Man bugar och bockar för det! (:

Linda - En Vimsig Mamma

13 Jan 2011 22:07

Ja du det som behövs av dig är att du säljer säljer och säljer och även om du hittar några som vill bli inskrivna och sälja dom med! ju mer du säljer och ju fler du får inskrivna,dessto mer har du säkrat din plats i planet! kram

Anonym

13 Jan 2011 22:26

sv. tycker du haha, jag tycker jag äter mycket jämfört med vad jag brukar =) men hoppas att min matsmältning kommer igång bättre nu och även ämnes omsättningen för den har varit riktigt ur balans! =)

Johanna

13 Jan 2011 22:27

Tar ju examen imorgon! Så vi skall opponera på vår uppsats och opponera på en annan uppsats :)

Nadja

13 Jan 2011 22:37

haft det underbart sj? =)

Tobias Martinsson - PhotoFrame

13 Jan 2011 22:46

Lycka till tjejen! Tror på dig! Detta år skall jag med gå ner på 2 siffrigt har jag lovat mig själv! VI kommer att lyckas! :)

Linda - En Vimsig Mamma

13 Jan 2011 23:03

haha jag kan inte heller säga vart de ligger =)

nej nej inte att säla mest av alla, utan du ska bara sälja på som tusan och lika så om du finner fler som vill skriva in sig under dig, för då får ju vissa procent av deras beställningar =) så fokisera på att hitta kunder och beställningar, jobbar dina föräldrar? kram

Fia

13 Jan 2011 23:06

Såklart jag vet vart Töreboda. De e min mammas Hemstad från början o min mammas släkt bor där. Dvs mina mostrar o mina kusiner. mina morföräldrar o min morbror bodde där också innan de gick bort! Sjukt att du känner till lilla Töreboda. Men där har dom den bästa möbelaffären ;) om du frågar din faster så vet hon säkert va Bygg-Flodin är för firma i Töreboda. De va min morfars o nu äger min mamma o hennes syskon en del av den :)

Tobias Martinsson - PhotoFrame

13 Jan 2011 23:11

sv; tack så jätte mkt! :D Haha ja det är ju nästan så man gör det :P Usch! hahaha..



ja såklart vi gör det! :D VI får stötta varandra! :D Kommer fortsätta läsa din blogg tjejen och följa och peppa dig! :)

Linda - En Vimsig Mamma

13 Jan 2011 23:17

då beställer du hem 2 kataloger med den beställning du lägger denna period nu och sedan får dina föräldrar lägga ut en varsin katalog på deras jobb! det finns alltid någon som är intresserad! lika om du har vänner som pluggar eller jobbar beställ hem katalog till de också så dom kan ta med och visa på jobbet/plugget! de går så enkelt bara man får in några beställningar! men de viktigaste just nu är att du lägger en beställning och får hem lite kataloger, jag brukar alltid beställa 5 kataloger! för då kan man låta dom pendla runt och sedan tar man tillbaka dom 3 dagar innan sista beställnings dagen! detta ska vi fixa tillsammans! vi ska till dubai! kram

Bibbi

13 Jan 2011 23:21

Nu kallar sängen :)

Säger därför Godnatt

så ses vi imorgon på bloggen

om du vill :)



Kram

Hanna

14 Jan 2011 07:38

Kämpa på! Du är så duktig!!

Eleonore

14 Jan 2011 07:50

Det är så kul att alla i din utmaning tar ordet och berättar om sin erfarenhet till varför de är med och vill förändra sitt liv :)

Alla verkar så starka och ha viljan på rätt ställe!

Cornelia Tonéri

14 Jan 2011 07:57

Hej kära Rivstartsdeltagare.

Hoppas allt är bra, jag hör av mig eftersom jag saknar ditt resultat för den första veckan av Rivstarten. Jag hoppas att det inte är jag som har missat ditt mail eller meddelande, då ber jag om ursäkt. Det vore kanon om du kunde höra av dig med ditt resultat eller kanske ett litet meddelande om att du av en eller annan anledningen hoppat över den veckan (eller kanske vill hoppa av Rivstarten, men det vill vi såklart inte).

Hör av dig med en kommentar på bloggen: http://corneliatoneri.blogspot.com/, ett mail till [email protected] eller ett meddelande på Facebook.

Vi är nu 112 deltagare och hur det gick första veckan kan du läsa här: http://corneliatoneri.blogspot.com/2011/01/rivstart-2011-resultat-vecka-1.html

Hoppas du hör av dig snart.

Kram och pepp

Glöm inte att vi också finns på Facebook i en jätteaktiv och härlig grupp.

För att gå med letar du upp mig och lägger till mig som vän så lägger jag till dig i gruppen.



Nadja

14 Jan 2011 08:30

Vad skönt. =)

Tigerhonan

14 Jan 2011 09:22

haha ja ;D åh vad trist :( kan du inte söka distans då? :) NTI.se tar in hela tiden tror jag. Där har jag sökt distans, men har inte fått något mail ännu men det kommer väl nästa vecka senast :P



det är bara att göra det ;D tänk inte på att det är en träff, tänk på att det är en vän du ska träffa så kanske det går lättare :)

Kommentera

Publiceras ej