Att spärra sig själv

8kommentarer

Jag har verkligen satt en spärr på mig själv vad gäller kläder, sedan september har jag köpt kanske 5 plagg. Ingen ny vinterjacka eller nya byxor. Har ett par gamla jag kan ha, som visserligen börjar bli lite stora.

Men varför ska jag behöva slösa pengar på nya kläder som jag ändå inte kan ha om några månader? Och varför gå in i en klädaffär när jag fortfarande inte kan ha plaggen jag helst vill ha där inne? Sen varför känner jag mig fetare för varje klädbutik jag sätter min fot och kollar i?

Vikt update, när jag kommit hem från träningen! Hola så länge!

8 kommentarer

Nett

14 Jan 2011 10:11

Så tänkte jag med, det blir dyrt konto om man skall byta ut sina kläder varje månad ;)

Linda aka Tokmorsan

14 Jan 2011 10:45

Allt sitter i ditt huvud för du blir ju inte fetare vännen snarare tvärom! Pöss på dig nu!

Karro

14 Jan 2011 11:07

Jobbigt att känna sådär. Men det kommer att släppa :)



Nu har jag min viktminsknings resultat för de första två veckorna.. Totalt blev det - 2.3kg :D nöööjd

Katja

14 Jan 2011 11:12

Gillar du kläder/mode? :)

Malin

14 Jan 2011 11:15

Jag har otroligt svårt att låta bli att gå göra några inköp FAST ja vet det är helpuckat att köpa något nu medans man går ner och som du skriver som man ändå inte kan ha om några mån då det är för stort. Har trillat dit liiiite bara och kan nu äntligen ha stlk LARGE som sitter fiiiint på kroppen. :) Man får verkl fokusera på något annat än kläder just nu men tok svårt är det allt för det är ju ändå såååå kul det här med kläder när man går ner i vikt o det sitter snyggare.

Trevlig hääälg!

Kram M

Jag och Mitt Livs Viktigaste Resa

14 Jan 2011 11:29

Det blir ingen träning för mig idag, men imorgon så jäklar. 9.15 så kör jag body toning :)



Jag är precis likadan och jag tänker inte köpa nya kläder förrens jag har gått ner allt. Då har jag kläder som passar perfekt och man märker lättare om man går upp igen.



Till utmaningen: -5.7 kg :)

Jenny

14 Jan 2011 11:35

Kommer inte ihåg om jag skrivit detta till dig, men då jag gick ner i vikt så sålde jag mina för stora kläder på Tradera, och för pengarna jag fick in (det finns ett sug på fina stora kläder!) köpte jag nya "tillfälliga" kläder på Tradera, och då de blev för stora, jag då sålde jag dem...så höll jag på. För det känns ju så meningslöst att gå och köpa nya kläder, för fullt pris, då man vet att man snart inte kan ha dem längre.

kram

Teija

14 Jan 2011 17:13

Åh, det är så jobbigt xD det är så onödigt att köpa kläder om man sen inte kan dem.. Jag kommer ihåg att jag blev jättekär i en gul t-shirt (i Estland) för några år sen, så jag köpte den, nu är den för stor, så jag klippte den till ett stort linne (ibland får jag snilleblixtar xD)

Kommentera

Publiceras ej