Rätt åt mä?

28kommentarer

Kan ni förstå vilken hemsk människa jag är? Här ber jag er peppa på mig till redovisningen, det funkar, im pepped liksom, och så blir det inget med det! Nej för då ska man till sjuka istället.

Varför sjukan undrade ni?
Jo för i söndags så halkade jag till och small med sidan av huvudet på kanten av bildörren, jädra smäll och fy fanken vad ont det gjorde. Tänkte inte så mycke mer på't, men sen blev de en större buljävel för varje dag. Och inatt hade jag så in i helsike ont, bara jag blunda och skulle sova snurrade hela jag.
+ Att min hörsel blitt sämre på örat och jag kan inte tugga på den sidan, så det blev sjukan!

Domen?
Nu får jag massa tabletter och ska vila i 2 veckor. TVÅ VECKOR? Utan skola, jobb och andra aktiviteter (då hela mitt huvud snurrar 70 varv av att gå upp för en trappa) Men pff säger jag, klart jag inte ska missa skolan.
Så vi får se hur det går.

Där har ni dommen för is, halka och klant!


Är på väg hem till Hofors nu fram till söndag, skön vila!

28 kommentarer

katta

02 Feb 2011 18:51

men kära vän! Som du håller på!!! Vila ut ordentligt!!!!! Hälsan är viktigast!!!! <3 kram

Jenny

02 Feb 2011 18:53

OJ, men då måste du ta det lugnt!!!



Sköt om dig!

Jenny

02 Feb 2011 19:12

oj då minns en gång då jag halkade och slog i bakhuvudet i isen (eh jag var full ok). Fick en rejäl bula och efter 3 dagar var jag tvungen att besöka akuten. De såg att jag smält i bakhuvudet rejält men jag hade haft tur i oturen. Ordinerades vila....fick tabbleter som jag inte hämtade ut och blev tillsagd att ta alvedon.

Linda - En Vimsig MAmma

02 Feb 2011 19:58

då när du är så sjuk och ska vila kanske din snälla mamma hjälper dig med katalogerna nu då!? för beställningarna ska vara inne på tisdag! vila dig nu! kram

Linda - En Vimsig Mamma

02 Feb 2011 19:59

ja man vill ju säga farväl, men denna gång vet jag inte om jag pallar liksom =/

ja nu funkade det att gå in på hennes blogg =) kram

Vicki

02 Feb 2011 20:41

Oj, det lät inte bra med din bula!! Hoppas du känner dig bättre!!



Hann du pröva på skolan någonting?



Kan inte riktigt placera vad Hofors ligger. Fast Bollnäs vet jag eftersom vi brukar vara i de krokarna när vi hälsar på släkten i bland.



Vicki

ERICAPERZZON

02 Feb 2011 20:57

Men stackare! Hoppas du blir bättre snart iaf:)



Svar: Jasså synd att den inte passade dig då för på mig är den super:)



/E

Mrs D

02 Feb 2011 21:11

ajajaaj, ta de lugnt då. Lite iaf! viktigt att vila sig om man slagit i huvudet jö ^^,



kramen på dig.

scrapmoster

02 Feb 2011 22:10

Men du vännen! Akta huvudet. Du gör rätt i att vila. Inget att leka med alls. Här nere har det regnat nu i två dagar och snön & isen släpper sakta. JIPPIE!!!!



KRAMEN & krya på dig!!

i

Fanny

02 Feb 2011 22:12

Men har du hur mycket otur som helst eller?! Galet. Fast skönt och va ledig va? ;)

Karro

02 Feb 2011 22:34

Stackare... krama om



Jonathan är en hockeyspelare. Han har bland annat spelat i mitt favoritlag Timrå. Men nu spelar han i det finska lagat Kärpät. :) Han är såå sjukt snygg. Mötte honom på en restaurang när jag skulle äta lunch en gång. Höll på att smälta totalt... Så j***a snygg!!! :P

Karro

02 Feb 2011 22:34

Stackare... krama om



Jonathan är en hockeyspelare. Han har bland annat spelat i mitt favoritlag Timrå. Men nu spelar han i det finska lagat Kärpät. :) Han är såå sjukt snygg. Mötte honom på en restaurang när jag skulle äta lunch en gång. Höll på att smälta totalt... Så j***a snygg!!! :P

Nadja

02 Feb 2011 22:36

det vet man aldrig. =) krya på dig. =)

malin - mamma till nova

02 Feb 2011 22:38

nej det blev aldrig någon träning idag tyvär ;( men vi drar iväg imorgon förmiddag istället!



låter intressant!



usch lät inge vidare det du har varit med om. hoppas du känner dig bättre snart!

Nadja

02 Feb 2011 22:50

det var så lite. =) Jag halkade förr förra julen och kunde knappt gå på benet i 1 månad. =( kram

Rumptott

02 Feb 2011 22:50

men shit pommes.. hallå de e la inget o skratta åt de där.. =/

kunde ju gått riktigt illa.. =/



fast så här i efterhand kan man ju skratta för att man överlevde men iaf.. =)

du får krya på dig o ta de lugnare o skaffa bråddar ^^

kram

Karro

02 Feb 2011 22:51

Han är sjukt snygg... Vill ha honom ^^

tovesegnablogg.blogg.se - tove - en tvillingsyster

02 Feb 2011 23:00

aj, det lät inte så skönt. Hoppas du blir bra snart!

Tigerhonan

02 Feb 2011 23:05

Ajdå :( Hoppas det blir bättre snart! Kan inte vara roligt det där du :/

Linda - En Vimsig Mamma

03 Feb 2011 00:02

det är ju 3 veckors perioder och datumen står ju på fram sidan! det kan du inte ha missat =)

Skönt med leksands vinst i dag med=) kram

anna

03 Feb 2011 03:18

cool blogg :Pläget??

Anonym

03 Feb 2011 05:35

Aj! Var rädd om skallen! Vila nu!

Selena

03 Feb 2011 07:10

Haha! Självklart skulle det ju stå "Hoppas det inte är nått för allvarligt.". Så tokigt det kan bli..... Hihihi!

Nett

03 Feb 2011 07:55

Ajdå, det var ju inte bra.. Vila och ta hand om dig så gott det går :)

Linda

03 Feb 2011 08:47

2 veckor är ju inget :D Jag fick ordinationer när jag fick min stora hjärnskakning som 7 månaders vila. HAHAHA fyfan. Dog nästan :P

Anonym

03 Feb 2011 12:33

ne jag vet fan e på gränsen till sammanbrott!



men faen köp sista minuten?

Bantarbritta

03 Feb 2011 12:35

nämen oj, du måste ta det luuugnt! :o Hua, hoppas du blir bra snart, hjärnskakning låter inte som nåt kul att dras med...

Linda aka Tokmorsan

03 Feb 2011 12:54

Inte bra vännen inte bra. Jag halkade förr vintern. Pajjade skuldran och har fortfarande ont!



Vila nu och ta hand om dig ordentligt. Har man slagit i skallen bör man verkligen ta det lugnt!

Kommentera

Publiceras ej