Dag 12: Människor som stjälpt

4kommentarer

Typ alla som jag gick med i mellanstadiet, högstadiet, gymnasiet förutom ett visst antal.
Jag hörde aldrig hemma i någon grupp, jag var inte ensam om att vara den utstötte, men jag var en. Och nu handlar det om just mig. Det var ni, mina tankar på er som avbröt mig till att våga och göra.

I mellanstadiet/högstadiet kunde jag inte ens sticka ut, vågade knappt gå med en snygg basker till skolan för det var inte min stil. Man kunde inte ha något som inte var ens stil, jag var redan någon och det fick jag inte ändra på.
Sen fick jag absolut inte ha något som någon annan hade, jag minns en gång när jag köpt nya skor en helg, och en annan i klassen hade samma, hur skulle jag kunna veta det? Jag hade aldrig sett dom.

Men hon, och många andra tjejer blev skitsura på mig för det. Jag vågade inte ha dom längre, fatta att komma hem till mamma och säga att mina nya älskade skor inte kunde användas längre. Jag ville inte ha dom.
Jag minns att jag grät mig själv till sömns den natten, jag gråter nästan nu.

Fan vad jag hatar mycket av ungdommens dagar. Dö.

4 kommentarer

Sanna

05 Feb 2011 15:36

Jag känner igen mig i det där, jag hade det nästan precis likadant.



Hade ex köpt en tröja som jag tyckte var jättefin och så kom en av tjejerna i klassen med en likadan, samma dag! Gissa vilka blickar o sura miner jag följdes av, men i detta fall så slutade det med att hon aldrig använde den igen för hon ville väl inte ha samma kläder som en så tjock och äcklig person som jag är.. Hon åkte tom hem och bytte om den dagen för att inte ha samma tröja som mig! Minnena gör en småskakig och ledsen..

helen

05 Feb 2011 22:16

hittade in på din blogg och måste säga att du gör ett kanonjobb! :)

Jannica

05 Feb 2011 23:21

MASSA KRAM TILL DIG VÄNNEN!

Jag köpte ett par skor när jag gick 2an på gymnasiet, en av mina bästa killkompisar i klassen kom med samma. Kul kände jag då, men eftersom man har breda ankfötter var det bara bita i äpplet :P

Charlotte Östergren

22 Feb 2011 19:10

Vad kul dina inlägg verkar! kommer definitivt läsa igen! :p Hoppas du har en spännande dag :)

Kommentera

Publiceras ej