Dag 11: Människor som har hjälpt

11kommentarer

Hjälpt mig med vad?

I min viktnedgång? Isåfall måste jag väl säga läkarna för det var dom som gjorde min operation.

Sen har jag gått igenom så otroligt mycket med min vän Annika som bor i Finland (dum), kommer ihåg hela högstadiet hur vi kunde säga. "Efter sommarlovet kommer vi tillbaka mycket snyggare.." eller "Ja men efter jullovet byter vi stil och blir coola.." eller "Nu jäklar ska vi ner i vikt.." Haha, vi gjorde ingenting. Tragiskt egentligen, inte ens stilen bytte vi? Det kom väl inte förän på slutet?

Men hade det inte varit för henne hade jag nog inte gått ut högstadiet, eller stått ut med gymnasiet.
Så på sätt och vis är hon min största hjälp. Hon var min bästa vän så länge, jag bodde ju fan nästan hos henne hela tiden. Jag mådde så bra med henne, vi bråkade som systrar, jäkla gräl ibland.
Jag vet att det är mycket tack vare dig som jag är den jag är idag, jag fick mycket av min styrka och bättre självförtroende av dig. Du gav mig mycket!

Idag kan jag fundera på varför man måste växa upp, jag vill bara gå tillbaka till vissa roliga dagar.
Nu finns du inte ens här längre. Så vem hjälper mig nu?

Vill även tacka alla er som läser min blogg, för ni hjälper mig mer än ni kan tro! Thank you!

11 kommentarer

Rumptott

04 Feb 2011 14:50

hahaha aah tack så mkt.. satt o klurade länge på den ^^



kram

Nadja

04 Feb 2011 15:00

bra inlägg. =)

Jasmine

04 Feb 2011 15:18

Svar: Ja, det är himla kul att träffa andra bloggare, som man har haft kontakt med under en längre tid - men bara via bloggen.



Kram

Johanna

04 Feb 2011 15:24

Nej det är i och för sig sant... :)

Eleonore

04 Feb 2011 16:10

Va fint att ha en vän som stöttar en genom allt och finns där, är hon med i din utmaning? :)

Hihi skulle också kunna köpa en till mig själv!

Malin J

04 Feb 2011 16:14

Jag läste om ditt bakslag häromdagen, jag vill bara skicka lite pepp till dig - trots att jag förstår det som om du kommit dig ur bakslaget redan!! :)



Jag har för att peppa mig själv tagit en bild på ett smörpaket (500g) och gjord smörpaketet ganska litet, sen har jag kopierat och klistrat in (18, nästan 19, för mig) alla paketen som jag gått ned i vikt!!



När jag räknar på den vikt jag hittar igen på dig - så borde du ha gått ned 69,5 smörpaket. Fatta hur duktig du är!!



Den bilden inspirerar rätt bra!



Sist jag var på ICA gick jag via mejerikylen och lyfte i smörpaketen... Prova lyfta 70 st på en gång - stört omöjligt! :)



Kram

Johanna

04 Feb 2011 16:59

haha du tycker det, ni ä3 tre som tycker det... 7 till så gör jag det ;)

Nadja

04 Feb 2011 17:15

det var så lite. =)

Annika

04 Feb 2011 17:21

Åååh, du är bara såå .. hmm kommer inte på nåt bra ord :/ men bara för bra :)Gud vad ja saknar de tiderna med dig, så synd att vi inte träffas så mera :( tack för den tiden och för att du fortfarande finns <3

Joline

04 Feb 2011 17:47

Vilken härlig vän du verkar ha haft! Visst önskar vi alla att vi inte behövde växa upp ibland och att man kunde gå tillbaka i tiden. Men vi får se till att få nya fina upplevelser och vänner, eller hur!

Pernilla

04 Feb 2011 18:32

Vad tråkigt att hon inte finns i närheten längre!



Sv: Det kanske är min tredje egenhet (som jag skrev om i inlägget efter) att vara lite hemlighetsfull, vem vet? Blir hursomhelst lite mer spännande då. :) Ojojoj, dåligt ekonomiskt val skulle jag nog föredra att kalla ett vad på mig haha! ;)

Kommentera

Publiceras ej