So far with gastric bypass..

8kommentarer

Nu har det gått en vecka och en dag sedan min gastric bypass operation, så jag tänkte dela med mig av det jag upplevt hittills, som fördelar och nackdelar.
(vi börjar med det dåliga så man har nått att se fram emot)

Nackdelar:
1. Att bara äta flytande, ensidig kost och man tröttnar efter 4 dagar på att det bara blir samma sak hela tiden.
2. Tiderna för att äta, man hinner inte med någonting på dagarna för man hinner bara tänka "nu ska jag snart äta igen".
3. Man fantiserar så jäkla mycket! De senaste dagarna har jag gått crazy på mat, jag fantiserar till och med hur jag ser ut när jag tar en tugga av kyckling. Fy fan vad jag vill ha mat nu, det här är så sjukt så man blir mörkrädd.
4. Jag fryser nästan hela tiden. Dom sa att man kunde bli fryssen en del efter op, och nog fasiken hade dom rätt allt.
5. Magen gör ont, jag känner mig invalid - vill få bort stygnen!

Fördelar:

1. Jag väger alltid mindre för varje dag jag ställer mig på vågen. (Jag måste sluta ställa mig på vågen varje dag innan jag blir tokig, men de är så kul så man kan inte sluta)
2. Man behöver inte tänka, man kan bara ha sin sjukskrivning och vara hemma.
3. Kläder blir större - wei. Snart kan man köpa nytt!
4. Jag orkar redan mer, jag är inte lika slö längre.
5. Jag har redan blivit mera sprallig, pratig och mindre blyg - helt sjukt.

8 kommentarer

Katrin

09 Sep 2010 13:23

Vad skönt för dig! Bra att du lägger tid på det positiva så man ska göra för att må bra!



Nja, jag väger väll för mycket men inte så pass att jag skulle kunna tänka mig att göra en GB för det.. mest väldigt nyfiken =) Tycker det är väldigt intressant med allt som gör att man mår bättre kan man väll säga =)

Tobias

09 Sep 2010 13:52

tack :D vad kul att höra!

Fanny

09 Sep 2010 14:06

Sen när har du varit blyg?:P



Btw så måste vi ju träffas nån dag!

DONKEN- 2 barnsmorsa 2 be

09 Sep 2010 21:36

blir du ännu mindre blyg också? det gååår välle inte? :P haha.. nej skojar bara. ud kanske är lite blygare IRL än i bloggen, det säger väl sig självt. ;)



japp tog bilder på maten idag, men vill inte läska dig om du fantiserar sådär mkt. :/

meeen du måste ju iofs inte kolla.. :)



fan va grejer det händer, så snabbt efter op!

sara

09 Sep 2010 22:22

<333!!

Bunny

10 Sep 2010 01:56

Sv: Nu har vi planer!!!!!!^^,

Ewa

10 Sep 2010 23:50

Okey är det så kort tid sedan du gjorde operationen, då ska jag nog hänga kvar hos dig för att se hur det går för dig. Vet du hur lång tid operationen tog på ett ungefär? Har du titthåls op eller den traditionella med öppen kirogi?

Annika

14 Sep 2010 14:21

och alla positiva saker kommer bara bli fler och fler med tiden :)

Kommentera

Publiceras ej