08 – Ett ögonblick

4kommentarer

Oj vad svårt, vad för jäkla ögonblick ska jag skriva om? Något bra, något dåligt, något sorgligt eller något jäkligt fjantigt lyckligt.. Det är frågan.

Jag tar ett fjantigt lyckligt ögonblick som hände för flera år sedan, med en vän som jag nu för tiden har valt att kalla Stjärnan, för att slippa använda hennes namn (då det nästan inte finns någon som heter så, väldigt speciellt namn) och dels för att hon är ett minne för mig nu, jag vill inte prata om henne.
Men ett bra minne kan jag skriva ner med henne, det är med henne dom flesta fjantigt lyckliga finns.

Året var: 2004, vår. Vi orkade inte gå till skolan en dag, det kan bli så ibland. Så vi skulle gå och handla massa snask, vilket vi var extra bra på, fy fan vad bra vi var.
Sen åkte vi hem till henne och bäddade ut bäddsoffan och lag oss under täcket, samma täcke och tog upp ungefär halva LILLA bäddsoffan tillsammans. (jag är inte lesbisk men vi tyckte om att vara nära varandra - känna närhet av varandra hela tiden, förmodligen är det därför jag är rädd för det idag, vill inte komma för nära någon).

Vi hade en gömd nutella burk i bokhyllan gömd bland hennes gosedjur så inte hennes mamma ska kunna hitta den, vi tar fram den ibland och geggar och mumsar tillsammans, med en varsin sked. Denna dag var en sån dag. Där låg vi i soffan, mumsade nutella, choklad, chips och sprite (som enligt henne är den läsk som man rapar mest av - vi är sjuka, jag vet).

Allt var bara så perfekt iallafall - jag var alltid så lycklig med henne.
Just det, jag VAR. That's history now. En historia som även kommer finnas med i en av mina böcker som jag håller på att skriva, en historia som spårade ur och var nära döden bland annat.

Men vi båda lever, vad jag vet. Har inte pratat med henne på över ett år, och då grattade vi bara varandra på den stora 20 års dagen.

Nu kommer jag förmodligen tänka tillbaka en massa ikväll och inte alls kunna sova, tur att jag tycker om att vara zoooombie. Tack och hej för mig.

4 kommentarer

Tigerhonan

26 Nov 2010 21:10

Jo dom flesta är ju det. får hoppas den i år är bättre. det var bättre förr med pelle svanslös, jul i kapernaum, trolltider osv :D



haha okej, så kan det gå ibland :D

JENCIOUS

26 Nov 2010 21:39

det gjorde jag! ;D haha. dd? ;DD

kram!

Linda - en vimsig mamma

27 Nov 2010 00:01

japp de är jag, fast kanske starkare som person =) haha

joda min dag har vart helt OK, din då?

Har du fått mitt mail föresten? kram

tess

27 Nov 2010 00:30

vad fint.. :)



sv. han hade köpt den på gallerix ;)

Kommentera

Publiceras ej