Äta mer? Vem? Jag?

27kommentarer

Satt och käkade med mamma på grillköket nu på kvällen, då kom en snubbe som vi känner fram och började snacka, han har också gjort en operation som mig då. Så han var ju tvungen att lägga sig i lite.
Du äter för lite! sa han. Ät människa, du måste äta, det är viktigt.

Jaja, jag äter ju?
Jag åt 1½ chicky bits, några pommes och två gurkskivor.
Det låter jävligt lite nu när jag säger det, men fan vad mätt jag blev.

Till lunch åt jag en msk kyckling, lite ris, massa rödlök och lite tzatsiki.
Till frukost åt jag en liten hårdmacka med smör och ost.
Vad mer? Nada!

Okej, kanske jag borde äta mer. Men jag är inte hungrig? Jädrans skit.


Jag är så rädd för att bli sådär fet igen, jag börjar ju äntligen må bättre nu. Varför ska någon alltid förstöra?

27 kommentarer

My

19 Dec 2010 18:40

Ja, skoj att baka pepparkakor :D

Karro

19 Dec 2010 19:04

Låter faktiskt som att du äter väldigt lite, även fast du gjort en operation. Fungerar det inte att lägga in några små mellanmål mellan måltiderna? :)



Hehe, finns ju proteiner i mer än kött ju :P Så det är inga problem med just proteiner ;)

Katta

19 Dec 2010 19:12

För det första!! Tack Jäääääd (wft?!) haha :D

För det andra, du måste känna av vad DU mår bra av! Du kan inte tänka så att du är rädd för att bli tjock. Det är klart att du inte ska äta as mycket av fel saker. MEN! Du måste äta normala mängder, eller ja, ät tills du är mätt! Så var det med det! Jag vet inte vad jag har gjort hela ditt liv, men mitt liv har jag i alla fall ätit...HAHA. Jag har tränat, ska ut och gå lite senare igen..hihi :D Jag mår bra, jag väger massor, just nu skriver jag till dig!!! :O Hahahaha, dårar vi är alltså! Hur är det med dej? Hur var det i gävle? Vad köpte du till mig? Hur mår min kjell? BÄSTIS!!! VÄRLDENS BAMSEKRAM!!! ;D <3

Erika - VIKTKAMPEN! TRÄNA MED VIKTKAMPEN???

19 Dec 2010 19:44

Det e inte kört nej :)

Du e välkommen in när du vill

Tigerhonan

19 Dec 2010 19:51

Alla har olika behov av mat. Blir du mätt så ät inte mer, det är inte bra :)



Tack för tipsen! Haha ja det är typiskt, inte lätt att hjälpa dig heller när du inte är så bra på det, gör man fel så kan det förstöra hela konsollen :(

kaffehörnan

19 Dec 2010 19:53

Ja snö hatar jag med

Jannica

19 Dec 2010 20:27

du kommer klara detta, om du börjar sakta att vänja magen vid lite mer mat så kommer de gå bra :)

Caroline L

19 Dec 2010 20:51

Lyssna inte på andras svammel. Du vet bäst själv:)

louise

19 Dec 2010 20:51

hej!

fin blogg du har :)

har du något nyårslöfte ? eller skippar du sånt?:)

kram!

Malin I Form

19 Dec 2010 20:57

Det är inte lätt det där :/



Sv: Ja, men självklart visar jag det!

Johanna

19 Dec 2010 21:17

haha nej det var inte spam :)



hade någon sagt så till mig hade jag blivit lack, för jag hatar såna kommentarer. de kan såra mer än man tror

Bantarbritta

19 Dec 2010 21:28

Äh, skit i honom! Ät så att du mår BRA, det är huvudsaken. Så länge du äter så att du blir mätt och inte äter lite för att du är rädd så ska du inte bry dig om såna kommentarer.

tess

19 Dec 2010 21:53

det låter äldigt väldigt lite ja..

kaffehörnan

19 Dec 2010 21:59

Du känner själv vad du kan äta, de finns alltid nötter som lägger sig i

Gonatt o sov gott när de är dax

charlie

19 Dec 2010 22:47

Man ska lyssna på sin egna kropp och sig sj skit i vad människor säger t dig.



Grattis till din viktnedgång, sj har man gått ner 51,4 kg på lite mer än 13 månader. Dock ingen op.



vad e din målvikt?

Nett

19 Dec 2010 23:32

å länge man är mätt så skall man inte trycka i sig mera mat.

Karro

19 Dec 2010 23:37

Nötter är ju bra mellanmål, och de är nyttiga också. :)

Johanna

19 Dec 2010 23:38

Haha ja det var ju attans.... ;) du får släppa allt när jag gör en sådan här tävling :)



okej, bra det. jag hade deppat ihop för jag har som sagt bekymmer med sånt skit!

Tigerhonan

19 Dec 2010 23:43

Ja rätt jobbigt är det :/



Haha ja det får du göra :D

DONKEN- 2barnsmorsa 2be

20 Dec 2010 00:05

hmm. man ska väl äta tills man blir mätt, sen får det väl va bra med den saken?

iofs var jag ju sån förut.. ja du vet ju. jag åt ju knappt. var inge hungrig heller, eftersom säcken ju krympit. men det är en ond spiral.. tills man blir på tjocka och MÅSTE äta, för annars kräks man ;) en slags omvänd bullimi? anyways, nu har jag ju gått upp å sen ska jag ner igen. ja jisses. har sagt det förut o säger det igen- det känns aom att jag jojobantar värre än anna nicole. o ändå har jag inte gjort ett smack. :P

ämäsänn nudå?



Lena

20 Dec 2010 06:12

Det låter väldigt lite. När jag äter tacogratängen t.ex., som jag inte har något till, så blir det 170-190 g i en portion. Ganska lagom. Du måste ju ha i dig alla näringsämnen! Går du och tar prover? För att se att du har normala värden?

Eleonore

20 Dec 2010 08:52

Bry dig inte om gubben, han vet ju inte om vad du går igenom nu :) Det är ju bara normalt vid en sådan operation att inte kunna äta så mycket mer än det du får i dig :)

Hihi jobbar du mycket nu innan jul? :)

Karro

20 Dec 2010 11:15

Hehe okej. Igår fick jag en stor påse med osaltade jordnötter. Hur gott som helst :D



Allt är bara bra med mig idag. Var så trött att jag sov över väckarklockan. Så jag missade morgonens träning. Får bli träning ikväll istället :)



Hur är allt med dig? Vad ska du göra idag ? :)



Kram

linda

20 Dec 2010 17:28

Nu är det bara 4 dagar kvar till jul!!!!

Är du taggad :)?



Lycka till med viktminskningen!

du är jätteduktig :D

Emiliijah

20 Dec 2010 19:48

Länge sen du gjorde operationen ?

Ja kmr ihåg, mamma fick äta varmakoppen soppa i flera veckor efter hon vägde nästan över 200 ochväger nu 75-85 kg, kanska nice eftersom att hon fött 1 barn efter det också :)



säger bara, lycka till ! :)

Ebba

12 Jan 2011 19:18

Du har krympt din magsäck nu när du bantar. Du känner dig mätt, men kroppen behöver mer...

Yohanna

19 Jan 2011 22:33

Shit, TJUGOÅTTA kilo ner sen augusti????? Det är ju brutaaaaalt mkt. Men det är alltså pga att du äter sådär mikroskopiska portioner? Hur ser rekommendationerna ut efter en sån operation vad gäller kosten? För du har ju trots allt ett beständigt kaloribehov menar jag.. Hur fungerar det t.ex. om du tränar hårt - hur tar du ifatt energin då, när det inte får plats så mkt mat i lilla magen? Åh, det har du säkert berättat om... men vill bara skriva ut vad jag tänker på iaf :)

Kommentera

Publiceras ej