Vi har drygt 3 år på oss

4kommentarer



December 21, 2012:
slutdatum för de sofistikerade Långa räkningen, Kalender skapas av antika Maya i Centralamerika. Otaliga böcker och webbplatser, tidningsartiklar och rubriker tidningen debatt dess betydelse, med entusiaster i två läger: de prognoser Apocalypse - tidens slut - och de som ser en kommande förnyelse, en pånyttfödelse av medvetande.

En del forskare ser det ökande antalet naturkatastrofer på senare år som bevis för en katastrofal höjdpunkt av händelserna 2012.

Kommer världen verkligen att förändras föralltid på detta datum, slutet på en 5.125-års kalender som senast användes för över tusen år sedan?

Visst Hollywood skulle vilja att vi tror det. Förvisso en inte-så-liten industri har uppstått runt datumet, tillverkar allt från t-shirts till överlevnads tillbehör.

Hur mycket av det vi hört är vetenskap och hur mycket är vidskepelse?

Jag måste absolut se filmen 2012 som har premiär snart. En dokumentär om hur det går till bl.a. Detta är riktigt spännande, inte för att jag tror det kommer ske!
(men jag har lärt mig att man aldrig ska vara säker)

Vare sig man tror på det eller inte så kommer nog många leva dubbelt upp den 20 december 2012. Och jag tycker alla ska ta vara på alla dagar.

Ush vad seriös jag låter. Men ett inlägg kan jag unna mig!

Här är en trailer från filmen som kommer på bio 13 November!

4 kommentarer

Erica

27 Oct 2009 14:47

Sent svar: Mm, fast vi ska inte ha dem kvar själva eftersom vi har så många katter redan.



TRor inte på det där. :)

Malin-Hockeyfruga

27 Oct 2009 17:26

hehe ah :P hahaha eller hur:D

så ska man tänka varje dag :)

Fanny Lundström

27 Oct 2009 21:52

Wöw den måste man ju se;P

Klart jorden går under då. Tveklöst.

Evelina

29 Oct 2009 21:13

Föstår inte varför de måste göra ääännu en domedagsfilm ...

Kommentera

Publiceras ej