Vad är Reseproducent?

2kommentarer

Ja nu när jag tagit min examen har jag fått flertal frågor om vad jag är, vad man kan jobba som, vad man gör, så jag tänkte försöka förklara det helt enkelt!
 
Detta är alla kurser som vi läst:
 

Introduktion till turism- och resandevetenskap
Presentationsteknik
Grupp- och individutveckling
Affärsmannaskap
Affärs- och branschengelska
Nationell och internationell resegeografi
Resebranschkunskap
Kina incoming - outgoing
Hotell och konferens
Paketering och produktutveckling
Guidning
Bokningssystem (Amadeus, Opera & Citybreak)
MICE - Meetings, Incentives, Conventions and Exhibitions
Foto, bildproduktion, layout, webbdesign och sociala medier

Och detta är i det stora hela vad jag kan jobba som/med:

  • reseproducent (sätter ihop en hel resa, från avgång till mat, aktiviteter, boende....)
  • resesäljare
  • researrangör
  • reseledare
  • receptionsansvarig/receptionist
  • guide
  • aktivitetsledare
  • eventansvarig
  • arbetsledre inom turismbranschen och inom hotellnäringen
  • projektledare
  • egen företagare inom Rese- och turistindustrin
Hoppas det gav er en liten bättre inblick.
Iallafall en toppen utbildning, och verkar vara en toppen bransch!
 
Stolt reseproducent

2 kommentarer

Anonym

24 Jun 2013 16:24

gossig du e ! La upp gårdagens kost också ;) checka in!

Ja men lätt att jag bjuder! Gör en riktigt Atkins lunch alt middag ;)!

Jo men dt kmr säkert lösa sig skall du se! Jag ser fram emot när du skall börja bo här. YEEY!

Sorry om jag vart så kort i mina sms mår fan fruktansvärt idag pga mensen. Cant focus.

Oh hoppas dt går bra hos läkaren! Håller tummar och tår.

Jo dt e la upp och ner här. Dt e la mkt och inget? Hur e dt sj hun?

PUSS PUSS!

Nett

25 Jun 2013 11:32

Ser ut att vara en hel del du kan jobba med :)

Kommentera

Publiceras ej