Mindre press

10kommentarer

Jag är less på det mesta nu för tiden, mellan 6 maj - 1 juni stod vågen på exakt samma siffra hela tiden, jag försökte träna, äta rätt och vara duktig. Men hur som fall jag dit på något, för ingenting ändrades. Och träningen blev som förr: Inte roligt, och något man måste göra. Den 1 juni började jag med lchf, ingen aning om vad vågen står på nu, känns inte som det ändras än iallafall.

Träningen har jag fortfarande konstiga känslor att det är något man måste göra, tar jag en promenad måste träningskläder på, den snabbaste takten jag orkar, hur långt går jag, hur fort går jag? Kom igen JD detta är en tävling, fortare kan du.
Så har jag mått sedan 6 maj.

Igår var jag ute på en kvällspromenad, i vanliga kläder tillsammans med Ellen. Och för första gången på länge var det roligt igen, det var skönt. Vi gick ungefär 3,5 km, jag vet att det inte alls är mycket och man ska gå mycket mer. Men jag är så stolt just nu över att jag tyckte om det, och att det blev "så pass mycket" ändå. Detta är ett steg i rätt riktning, en annan dag kanske steg två kommer.

Men viktigast av allt är att jag inte tar stegen för fort så jag gör så det blir en tävling igen, att promenera och träna ska vara roligt.

10 kommentarer

Pernilla

09 Jun 2011 12:50

Det viktigaste är ju faktiskt att det ska vara roligt och kännas som en förändring för livet - oavsett hur kort/långt, mycket eller lite man tränar. Låt det ta tid!



Sv: Nu går det stabilt uppför på vågen för mig haha! Är helt olidligt i denna kvava värme som vart så hoppas det ger med sig snart. Du är ju inte så stor längre - glömt det? ;)

Malin I Form

09 Jun 2011 13:21

Vad skönt att du börjar hitta glädjen igen!

Emelie

09 Jun 2011 13:43

Absolut rätt tänkt! Rör på dig för att du tycker att det är skönt, spelar då ingen roll hur mycket eller krävande det är. Bättre än ingenting brukar jag tänka. Få med dig kompisar precis som du gjorde, då känns det inte som om du rör på dig fast att du gör det. Promenader med kompisen är också ett sätt att träffas, prata och få prata av sig, så det är perfekt!!!

Malin

09 Jun 2011 14:06

Promenera med vanliga kläder kan nog vara en bra idé, då blir det inte lika stor grej av det liksom :) Förstår precis vad du menar med att träning blir nåt man måste göra.. Jag slutar tyvärr om jag inte tycker att det är roligt.. Älskar att gå på body combat, men det finns inte där jag tränar, så himla tråkigt.. när vi flyttar sen tänker jag bannemig träna på ett ställe som har body combat, även om det är mycket dyrare. Men det är ju värt pengarna eftersom jag vet att jag tycker att det är kul och kan träna det två gånger i veckan och ändå längta till nästa gång. Så är det inte med nåt annat träningssätt som jag har hittat, långt ifrån, så det verkar ju vara det som är mitt kall, haha :)

Anonym

09 Jun 2011 15:45

naaaw thanks honey!!



Ja dt e awesome! Lider av grov abstinens så jag e fan deppig hahaha

Tigerhonan

09 Jun 2011 17:29

Det är väl visst mycket med 3,5 km :O Det är mer än vad jag brukar gå när jag tar en runda här iaf :P

Eleonore

09 Jun 2011 17:35

Inte lätt att dieta på sommaren med all god glass men då kommer iaf alla goda frukter väl till hand :D

Nett

09 Jun 2011 18:51

Det är så träningen skall vara, kul.. tar man ut sig så faller träningen.

Linda aka Javamorsan

09 Jun 2011 21:00

All form av träning blir tråkig om man har fel inställning tror jag. Men skönt att du var på en promenix och gillade det :)



Hörru jag har tryckt F5 flera gånger nu men jag ser ingen förändring i din design. Inte mer än en ny bild menyn som är jättefin så klart :)

Johanna Öberg

10 Jun 2011 10:30

fin ny design:D

Kommentera

Publiceras ej