Svar på tal!

13kommentarer

Angelika frågade:
Dricker du till maten? (angående mitt förra inlägg)

Svar.
Jag dricker nästan alltid till maten, ibland tror jag att jag dricker mer än jag äter. Men jag har alltid varit en stordrickare, så att inte dricka det funkar inte för mig helt enkelt.
Dom sa vid operationen att man skulle vänja sig att duka utan glas till maten för man ska dricka före och efter, okej första veckan så gjorde jag som dom sa. Men sen går det inte, mitt liv går ut på att dricka (vatten, mjölk, dricka, alkohol, juice) jag kan inte vara utan. Speciellt inte till maten.

Och det händer faktiskt ingenting när jag dricker till maten.
Och det var ett år sedan jag gjorde min op (nästan!) och magsäcken har inte blitt större eller förändrats någonting av drickandet.
Så varför sluta göra något man trivs med?

Tänk på det alla där ute, opererad eller inte. Gör det du trivs med.


Varför inte dricka till maten? *blink*

13 kommentarer

Nett

25 Aug 2011 17:39

Jag dricker till maten med, men inte så mycket som innan op, grejen med att inte dricka är att man inte skal ersätta maten med vätska.

Ida

25 Aug 2011 19:04

Du är så himla fin!

Johanna

25 Aug 2011 20:16

Tycker jag du skall göra..



dricker till maten? haha vilken fråga, vem gör inte det liksom? :)

Malin I Form

25 Aug 2011 20:23

Skönt att det inte händer något så man kan göra som man brukar :)

linda - en vimsig mamma

25 Aug 2011 20:58

oj vilken skillnad!! vad fin du är =) vi hade en jätte trevlig resa! kram

Johanna Öberg

25 Aug 2011 21:10

oj vilken skillnad! snygg du är!!

DONKEN- Vince & Doas Morsa

25 Aug 2011 21:59

ja mää. :P

eller ja, ibland, om maten inte är för varm, så kan jag vänta till efter maten, om jag liksom glömmer bort glaset. men ska man snacka medan man äter, måste man ju dricka lite med. hehe! vilken fråga förresten att få. :P

Kanie - Gastric bypass opererad, maj 2011.

25 Aug 2011 22:39

haha så rätt, så rätt!

Jag dricker också ibland eller smuttar lite. ;)

och ja, Dietister = big no no!

jag klarar det själv - envis. haha.

Eleonore

26 Aug 2011 10:00

Det verkar ju funka kanon för dig iaf trots att du dricker till maten :D

Sofie - ssk

27 Aug 2011 04:55

Det som händer när du dricker till maten är att maten sköljs ner i tarmen snabbare och din kropp inte tar upp lika mycket näring som den skulle ha gjort annars. Som opererad så är det viktigt att inte dricka så nära inpå maten (framförallt inte under tiden man äter), för då riskerar man alla möjliga sorters brister som i slutändan kommer göra en sjuk.



Att dricka till maten är en vanesak (en dålig vana, även för icke-opererade). Du kanske "trivs" med det, men det gör varken din nya mage eller din nya kropp!

Diman Dilir

27 Aug 2011 18:46

vart kan man köpa ?:D

emma

03 Sep 2011 08:58

Hamna på din blogg av en slump. Och jag vill bara säga så snygg och fin du är :) Och vilket jobb du har kämpat för och vilka resultat det ger :) Go girl!!



Kram

N I N A

14 Oct 2011 10:39

Jag är helt förbluffad! Du ser ut som en helt annan människa. Tycker du var jätte fin innan, men du ser så lycklig ut nu :)

Kommentera

Publiceras ej