Skapa en bra blogg

11kommentarer

DET ÄR INNEHÅLLET SOM RÄKNAS?
Jag har nog märkt att folk är mer intresserad av ett visst innehåll än antal inlägg som publiceras (inte bara i min blogg utan över lag) Jag har förr tänkt att folk vill ha uppdatering varannan timme, men på senare tid har jag insett att det kan räcka med 1-3 inlägg om dagen, med ett bra inlägg. Istället för att bara skriva något för att tro att de lockar folk? Jag har själv kollat runt i bloggvärlden, och vissa uppdaterar skit 10 gånger om dagen i hopp om att bli nästa Kissie. Men riktigt så funkar det nog inte.
Jag kan lätt säga att jag ibland skriver något helt ointressant för andra, ibland för min egen skull för att ha det som minne, men tyvärr någon gång också för att ha något att skriva i brist på bättre.

Jag faller för ett intressant och lockande innehåll, inte mängden. Think about it!

11 kommentarer

Johanna

30 Oct 2011 20:52

Håller med dig jag.. bättre få inlägg som innehåller någon forma av substans, än massa med bara skit :)

Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪

30 Oct 2011 20:56

Håller med dig. Jag uppdaterar saker som har med vikt, hälsa och mat att göra, tips och sånt som jag tror kan hjälpa andra eller ge inspiration åtminstone, och även till mig själv för min egen skull. Dock händer det ibland att jag uppdaterar många gånger, men jag skriver ingenting om jag inte har något att säga.

My

31 Oct 2011 07:34

Du har en poäng eller två ;)

Trees

31 Oct 2011 09:53

Jag haller med dig!!

C

31 Oct 2011 10:48

Jag tror faktiskt det är sant det du säger :) Dessutom man hinner inte kolla bloggarna varannan timme heller för den delen! Men som nybloggare har jag så mycket att få ur mig, så jag har bloggat på! Men kommer också bara göra ungefär 3 inlägg om dagen sen. :)



:D

Linda aka Javamorsan

31 Oct 2011 14:43

Jag skriver inte så ofta längre. Ett inlägg om dagen försöker jag få ur mig i alla fall. Jag gillar bloggar med innehåll framför bloggar som bara skriver massa strunt ingen bryr sig om :)

anna

31 Oct 2011 16:01

håller klart med dig där! massa "spamminlägg" blir bara jobbigt att läsa, hellre få men vettiga inlägg :)

Jenny

31 Oct 2011 17:55

Samma här!! :)

Tackan

31 Oct 2011 20:47

Vilken resa du gjort och fortfarande är på. Har inte hunnit läsa allt än men är imponerad att du lyckas. Det är viktigt att prioritera sig själv. Håller med dig i dina tankar om vad som gör en bra blogg :-)

Ottilia

01 Nov 2011 15:06

Kloka ord :) som jag står bakom, helt klart! :)

Thea

02 Nov 2011 15:11

Jag håller med dig. Det viktigaste är innehållet. Sedan är det naturligtvis väldigt individuellt vad som är intressant men att skriva bara för att få ihop inlägg brukar inte bli bra.

Kommentera

Publiceras ej