Lchf liv

10kommentarer

Som ni kanske märkt?? Så har jag börjat ett lchf liv. Jag skrev förr att det kunde bli problem, mja, lite problem är det beroende på vad jag äter för något. Försöker att äta som man ska med lite undantag, måste ju tänka på min egen mage någon gång ibland bara.

Jag fick en kommentar om varför jag börjat med lchf, det är väl för att jag hört så mycket bra om det. Och jag ville testa själv, vill kämpa bort mina kilon och lchf kändes hjälpsamt.

Annars känns det toppen, man är mer taggad än någonsin.
Och jag tror på lchf, (eller min blandning).

Däremot tycker jag det är sjukt svårt att komma på mellanmål. Men jag har funnit två goda som jag tänkte dela med mig av till er.

Keso-mix.
Keso, stark ost, skinka & gurka - blanda och njut!

Philadelphia-rulle.
Salladsblad, bre på philadelphia, ost och skinka (funkar även gott med kyckling) & ruccola (kanske gurka) rulla ihop det, och bara njut!

10 kommentarer

Malin I Form

06 Jun 2011 16:28

Jaa, jag hade också problem med just mellanmål när jag provade LCHF, men ja det är verkligen ingen diet för mig, tyvärr.

Jannica

06 Jun 2011 16:43

Smoooothiiie :D

VIKTig dagbok - 47kg ska bort

06 Jun 2011 18:48

Den där rullen såg riktigt god ut!

Johanna

06 Jun 2011 20:23

ja vinet kommer gå åt som smort när det är sommar :)

Malin I Form

06 Jun 2011 20:31

SV: Jaa, visst är det gott :) Härligt!

Karro

06 Jun 2011 21:23

Mums, kesoröran lät god, om man tar bort skinkan ;)



Har du haft en bra dag?

Karolina

06 Jun 2011 23:29

Det där såg verkligen gott ut, måste jag komma ihåg och testa.

jossan

07 Jun 2011 20:34

Jag har också börjat med lchf, kör dock inte superstrikt än, men jag har inte ätit pasta potatis eller bröd på 14 dagar! och inte socker heller ! helt otroligt, och nu saknar jag det inte ens :)

Jag har läst att man inte kommer behöva äta mellanmål när man kommit in i dieten eftersom man håller sig mätt om man äter rätt. Jag brukar ibland äta kesella till mellanmål eller det är mer som efterrätt, blandat med några hallon eller nån matsked funlight,supergott!(fast man får egentligen inte dricka funlight) Och ibland äter jag bara ostrullar med bregott, köper alltid färdigskivad ost så det är smidigt att bre då :)

Anonym

08 Jun 2011 16:17

oh va skojjsigt du får höra av dig så tar vi en kopp kaffe eller två :)



Så stolt över dig att du håller dig t dieten super duktig e du!! :D

Ia

30 Aug 2011 12:52

Jag äter också enligt LCHF och blir lite fundersam...tycker Du verkligen att Du behöver mellanmål, eller kan det vara en gammal vana som sitter i? I och med att Du iten äter några kolhydrater så får Du ju inga sockerdippar och det är ju därför man i vanliga fall äter mallan mål för att de inte ska bli så jobbiga!!!

Själv brukar jag ta en ostskiva om jag någon gång skulle känna mig sugen på något ;)

Fortsatt lycka till med Din fantastiska viktnedgång!!!!

Kommentera

Publiceras ej