Dag 5: Min självkänsla

6kommentarer

Vilken då sa du?

Jag har aldrig haft någon jäkla självkänsla/självförtroende you name it liksom. Det har aldrig funnits i min ordbok ens, vet inte hur gammal den är? Jag var den som aldrig vågade säga vad jag tyckte, inte ens till mina vänner för jag var rädd för vad dom skulle tycka. Jag kunde knappt prata med folk i min familj/släkt för det gjorde mig nervös om dom tittade på mig samtidigt. Plus att jag var rädd för att det jag sa var fjantigt eller ointressant.

Hur är självkänslan idag?


High five!!! Nej, så bra är den inte. Men klart mycket bättre, jag är med öppen mot familj/släkt när vi träffas, jag är inte den som sitter i ett hörn och lyssnar och tittar på alla andra, jag är fan med i leken. Jag vågar inte alltid säga vad jag tycker till mina vänner dock, det kommer nog alltid sitta kvar lite avvaktande.
Jag vågar fortfarande inte stå och redovisa i skolan inför klassen, knappt prata eller svara på nån fråga.
Så att börja skolan på måndag ska bli riktigt jäkla spännande, hur kommer det att gå?

Jag hoppas under detta året att bli en bättre person med stark självkänsla!


Allting blir så mycket lättare med mindre tyngd.

6 kommentarer

Joline

29 Jan 2011 14:40

Vilken härlig och ärlig blogg du har! Men jag blir ju supernyfiken på det här med magoperation. Du verkar ju äta det mesta, kan man göra det efter en sån operation?!

Jenny

29 Jan 2011 15:28

Jag tror det kommer gå jätte bra.

Jessika Andersson

30 Jan 2011 01:40

SV: ja 7th heaven är kanon älskar den tihi. Serier är min värld.



Jag tycker du verkar ha rätt bra självkänsla i dig själv du vågar uttrycka dig i ord osv men det där med skolan och att inte våga prata me släkt och vänner känner man igen!



Stor självkänsle kram Lill-J

Kaffehörnan

31 Jan 2011 00:15

Roligt o se skillnaden på dig

Du är bannemej fin

malin - mamma till Nova

31 Jan 2011 12:15

Men shit vad du är duktig!! :)

Melinda - Mamma till Maja ♥

01 Feb 2011 12:13

Men gud va duktig du har varit! Gått ner hela 30 kg! Jag står precis i början av min viktnedgång, och vill också gå ner 60 kg :/ men känns såååå långt bort...

Kommentera

Publiceras ej