Har jag bingo?

6kommentarer

Tänkte jag skulle berätta lite för er om bingo, speltokig som jag är liksom.

Det började redan i tidig ålder, säkert 10 år sedan minst, då jag köpte ett bingospel till en kompis i present, jag ville ha ett själv så jag tänkte att om jag köper ett till henne så får ju jag med spela.
Ett sånt här ungefär:

Med brickor och tillbehör, jag vet inte om vi gjorde något annat än spelade bingo hela dagarna.
Sen efter ett tag glömdes den där bort, fast jag tror hon har den kvar? Måste jag kolla upp!

Sen blev det bingolotto, jag kunde ha bingolotto kvällar med kompisar, god mat och snask framför tv'n, det var riktigt mys. Unga var vi dessutom, inte pensionärer. Men det var ändå veckans höjdpunkt ibland dom där bingolotto kvällarna, det var ju så roligt att spela och sitta och dutta.

Det högsta jag vann var nog 200 kr en gång, jag sa ofta: Jag känner på mig att denna lott blir något stort.. dom vann jag inte alls på, när jag höll tyst vann jag ibland en 100 kr, eller ny lott och sådär.
Jag brukar spela bingolotto ibland även idag, speciellt speciella kvällar med uppesittarkväll och så. Annars glömmer man ofta bort det, det var mer förr som det var det roligaste.

Så vad är roligast idag? Jo bilbingo såklart.
Varje jäkla sommar, varje vecka är det bingo. Och vi åker så ofta vi kan, pappa jobbar ju ofta så det blir inte varje vecka, men förra sommaren blev det nog nästan varannan vecka.
Det högsta jag vunnit är 900 kr, jag var riktigt fattig då så gissa om jag blev glad?
Kommer ihåg när mamma vann över 3000 kr, fan vad sur jag blev då.

Jaja, men för att sammanfatta lite här nu då: jag älskar bingo! Så är det bara.
Man kanske skulle prova internet bingo också?

6 kommentarer

Nett

01 Feb 2011 15:11

Bilbingo är jättekul, det var jag på för första gången för 2 år sedan :)

Åsa

01 Feb 2011 15:19

Åhh, jag älskar bingo, spelar flera gånger i veckan både i bingohallar och på nätet... På somrarna bilbingo runt om i landet, vi styr semesterkosan där det finns utebingo! Det högsta jag vunnit är ca 17 000 kr på Svenska Spel, hösten 2007.

Det är som ett gift!

Vicki

01 Feb 2011 15:53

Jag var och vägde mig idag, hade gått ner 24,5kg. Hade hoppats på 25kg men får ta tag i det sista halv kilot. Går lite trögt nu. Har ju sagt att jag skulle gå ner 30kg om jag fick denna operation och det lär jag klara till 1årsdagen. Fast jag har som mål att gå ner mina 30kg tills jag går på semester.



Hur ofta vägor du dig?



Ha det bra,Vicki

katta

01 Feb 2011 18:24

Jag älskar också Bingo!!! Men jag vågar inte erkänna hahaha ;D

Eleonore

01 Feb 2011 19:20

Bingo är verkligen ett av de roligaste spelen :D

Hehe nej första året hade jag max 50 läsare om dagen.

Jennyj

01 Feb 2011 20:56

Då jag var liten var mamma och jag på bilbingo. Vi och en STOOOR påse fruktkolor... en annan gång var jag med moster på bingo, och vann - en askkopp??? En typisk bingovinst på 70-talet...haha



kram

Kommentera

Publiceras ej