Onsdag 3 augusti - on the boat!

6kommentarer

"Eller kanske i land?" - För denna dag gick mest ut på att besöka huvudstaden i Finland, Helsinki. Eller som vi vanliga människor säger - Helsingfors.

Det var marknad nere vid hamnen.



Määängder med underbar mat på marknaden.


Sen gick vi till någon.. kyrka?




Jag passade på att ta ett snack med Gud.



Skönt att komma ut igen dock.
Dagens outfit
Linne H&M / Shorts Lindex / Skor Converse



Min goda Chicken, från barn menyn (underbar sås):

Finns det något fulare språk än finska? Just wondering..


Back on the båt. Och jag fick leka igen. Det är lätt att underhålla vissa.


Väldigt lätt.
Kvällens outfit ute på kyliga däck fick bli en ny tröja köpt i Göteborg på Gina tricot.

6 kommentarer

Nett

06 Aug 2011 19:12

Härligt, var evigheter sedan jag var i Helsingfors :)

Katta

06 Aug 2011 23:14

dudddddddddddeeeeeeeeeeeeee vi måste ta ett snack snart!!! miss you <3

Sofia

07 Aug 2011 14:32

Så mysigt! Jag skulle vilja åka till Helsingfors nån gång. :)

valeria<3 Mamma till prinsen Williot!

07 Aug 2011 16:25

Åh vilka härliga bilder! =)



Ha en fin söndag!

DONKEN- Vince & Doas Morsa

07 Aug 2011 21:26

haha näääj finska är inge fult. Låter roligt när man försöker läsa, dock... när man nu inte kan. haha! ;)

ååå kan inte jag få lite av dina braiga pigment... haha! Jag som tycker att JAG blitt brun dena sommarn. är ju fortfarande kritvit om man jämför med alla andra. haha ;)

pöss

Anonym

08 Aug 2011 23:10

Jag är själv finlandssvensk och tycker inte alls att finska är ett fult språk, men det är ett förbannat svårt språk att lära sig!

Mitt modersmål är svenska och jag har läst den obligatoriska skolfinskan i 12 år och jag skulle fortfarande inte klara av en lite längre konversation på finska! Grammatiken är helt omöjlig att lära sig x)

Kommentera

Publiceras ej