Svar på tal!

14kommentarer

Fick en läsar fråga om hur man kan peppa iväg sig till gymmet, hur gör jag egentligen? Hur orkar jag? Orkar jag verkligen, eller ljuger jag bara? Hur fan gör man, vad är svaret?

Mitt svar är:
Jag blir peppad av att se förändringen!
Jämt när jag säger att, nej jag orkar inte gå ner och träna idag - då tänker jag bara framåt. Vill jag komma i den där sjukt snygga klänningen från gina tricot, eller dom där byxorna från H&M, eller kanske ett par stövlar? Vill jag få bort mina fula ben så jag äntligen kan ha ett par snygga stövlar? Ja det vill jag. Vill inget hellre.

Så min pepp är tanken på att få allt jag velat ha, gå ner till gymmet för fan så är du ett steg närmare klänningen.

Tänk på något du vill ha, peppa dig själv hur gärna du vill - och kolla sen om du kan motstå att gå!
Vilket du inte kan. (om du lyckas)


Det är min vilja och min styrka som tagit mig dit jag är idag. Och i den jackan som jag har idag!
Tack JD, du är bäst. Det är du verkligen.

14 kommentarer

Malin I Form

17 Dec 2010 16:20

Kom min kommentar fram där? :S

Karro

17 Dec 2010 16:21

Jo. Det är nog storm och snö överallt i Sverige nu. :) Men lite små mysigt är det ju.



Du har det på mailen nu :)

Johanna

17 Dec 2010 16:24

Du är bäst :)



Haha det böjar bli en hel del snö in the skåne land med. mys, hoppas nu den ligger kvar över julen!



t

17 Dec 2010 16:45

Bor i alingsås :) ! Va skönt att höra :) !

Tigerhonan

17 Dec 2010 16:52

Haha ja det finns ju roligare saker alltså :P och är inte helt färdig heller man måste ha en riktig skyffel först xD

Madde

17 Dec 2010 17:11

BÄSTA ATTITYDEN NGNSIN! :)

Du ligger klart på min bloglovin topplista, längtar tills man själv är där på väg neråt:)

En annan fråga jag helt glömt fråga....

Man ska ju leva på flytande 2 veckor innan operationen, så jag undrar vilken måltidsersättnings som är godast? Läkaren sa till mig att de flesta pulver är äckliga o att jag bör köra med tetra, men då det är lite dyrare vill man ju ha den godaste då!

Kram

Carolina

17 Dec 2010 17:17

men jag är nyfiken, vem är du och vad gör du utöver din vikt och träning? :)

Nett

17 Dec 2010 17:19

Bra att peppa sig själv, precis så tänkte jag med :)

anna

17 Dec 2010 17:27

fy vad braa du är! sjuukt stor skillnad ju, verkligen bra gjort!! :)

FlizanLizan

17 Dec 2010 17:34

sv: ja det tkr haha nae, går bara ut med reklam :P

Elin

17 Dec 2010 17:57

Nej, men precis. Det är ju så man ska tänka!

Katja

17 Dec 2010 17:57

NICE <3 För jag vill nu komma igång med simningen på riktigt. Mkt promenader o simma 2-3 ggr/vecka iaf.. men lyssna på kroppen med..



Vad har du för helgplaner? :o)

Linda - En Vimsig Mamma

17 Dec 2010 19:26

hehe vad fint!!



ja du de har vi inte bestämmt ännu, så de vet jag i kväll när sambon kommer hem =) ska ni dit eller? kram

Eleonore

17 Dec 2010 22:26

Tack för svaret, jättebra motivation det där :D

Kommentera

Publiceras ej