Såhär äter jag

13kommentarer

Har fått endel förfrågningar om hur jag äter, och hur mycket. Så tänkte jag skulle svara på det nu.

Idag till exempel åt jag julbort på IKEA (39 kr - för bra)
1 tsk rödbetssallad
2 tsk coleslaw
½ ägghalva (alltså ett fjärdedels ägg)
en liten fyrkant från mitten av en limpskiva med smör
en liten bit gravad lax
ett litet glas dricka
3 små bitar frukt från en fruktsallad

Sen vad jag mätt som bara fan.

Man ska ju äta (enligt häftet som jag fått) 1 dl kött/fisk/fågel... och 1 dl pasta, ris, potatis... + ½ dl grönsaker.
Jag brukar aldrig mäta, men gjorde det igår bara för att se om jag äter mer eller mindre än vad man ska.

Jag lag upp... Men shit, så mycket mat tar aldrig jag. Haha. Inte orkade jag äta upp heller.
Tror jag måste börja äta mer.

13 kommentarer

Em

08 Dec 2010 17:50

åh gott med julbord

Nett

08 Dec 2010 17:53

Ja inte är det mycket man kan äta i början, efter 1½ år kunde jag börja äta normala portioner tycker jag. Min storlek idag är M = 38

Linda

08 Dec 2010 17:54

Tror jag måste börja äta mindre jag också. Haha! Vi är varandra motsatser ;)



Vet du om att vi gått ner 50 kg ihop? Fattar du hur grymt det är? :)



Följer du med så får du minsann betala också ;) OCh sova på soffan! ;)



Jag vill verkligen dit men vet inte om jag är sån stark person just nu. Mindre stark nu än innan men jag kämpar på!



Jag vet inte vad hon vill av mig egentligen. Blir bara så jävla SUR!

Emelie ~ Gravid till barn #1

08 Dec 2010 17:59

Aa verkligen.

Älskar varma land! :)

Carolina

08 Dec 2010 18:00

bra jobbat :)

Linda

08 Dec 2010 18:03

Minst sagt sjuuukt! Haha!



Jadu. En hel liten människa. Har en kompis som väger 40 kg. Det är som hon och ett helt ben till av henne. Sickkkkk.



Men visst gör det? Så sjukt att man kan "lära känns" folk på det sättet!

Katta

08 Dec 2010 18:22

Auuuuuuuuuuuuuuh vad söt du är!!!!!!!! jag tänker sååååå börja med dagens tjockis outfit i morgon mohahaha ;D

Malin I Form

08 Dec 2010 18:24

Haha, ja det kanske är bra att äta mer då men klart jobbigt om man blir mätt!

Nett

08 Dec 2010 18:33

Det kommer skall du se :)

Trodde aldrig det heller i början på min viktresa :)

Tigerhonan

08 Dec 2010 18:39

Känns väldigt lite det där faktiskt :P



hehe, alla behöver ju inte tycka om yoga heller :D

Susanne

08 Dec 2010 18:43

Hejsan!

Tack för kommentar på min blogg.

Min son blev ett änglabarn när han var 5 år och det är många år sedan nu. Men ändå är det smärtsamt.

Lägger ut ett fint inlägg den 11 december då han fyller år.

Kram Susanne

Johanna

08 Dec 2010 19:06

Dagen är inte slut ännu, men säger du 150 så är det ett snitt ungefär, vissa dagar har man mer vissa mindre :)



haha det lät roligt, jag är mer och mer nöjd med mitt huvud haha,,, andra brukar prata bröst och rumpa :)

jennie

10 Dec 2010 23:22

oj, de va inte mycket du får i dig nu :) bra ;)



men 39 kr !! billigt !!

Kommentera

Publiceras ej