Mitt och plånbokens mål

19kommentarer

Mina nya mål är såklart för att jag ska gå ner i vikt, och så för att jag ska lyckas få bort mitt shopping beroende. Spännande va?

Såhär ser det ut:
- 30 kg: köpa någonting roligt!

Sen varje gång det minskar 5 kg, så får jag köpa någonting.
Köper jag ingenting efter -5 kg, så får jag köpa 2 saker när det är -10 kg. Till exempel.

Och det är 1 sak som gäller för varje 5 kg, inte 3.
Så behöver jag ett par nya skor eller en tröja, så är det en sak. Sen får jag vänta till nästa 5 kg.
Fattar ni?

Visst låter det bra?
Hoppas det funkar nu och att jag inte köper en massa saker emellan. För jag behöver spara pengar.


Nya byxor kanske är det första jag ska köpa?

19 kommentarer

Katta

16 Dec 2010 10:10

Hahahahaha JD!!!!! Kom inte här och försök ta ifrån mig min reklam!!! ;)



Jag menar det, folk kan försöka men det går aldrig! ALDRIG!!! Det förstår ju vem som helst. Btw, din sån mål grej är kalas bra!!! PERFEKT!!! YOU CAN DO IT!!!!!!!!!!!!! <3

DONKEN- 2barnsmorsa 2be

16 Dec 2010 10:12

oh fyfan, så tidigt... då hade du ju kunnat öppna åt puckopäronen och kastat stekpannor på dem.. :P

haha :P

DONKEN- 2barnsmorsa 2be

16 Dec 2010 10:13

ja det låter rätt smart. men låter rätt elakt o svårt också. hehe... vissa grejer MÅSTE man ju ha direkt. om det är sista av nåt, eller så... haha!

Rumptott

16 Dec 2010 10:27

börjar nästan gråta? (ja mena jag hade nog börjat gråta direkt om jag läst nått sånt som jag sj skrive om de va någon annan som skrive så som jag skrive)



jaha.. jah inte är de roligt..

=(

Tigerhonan

16 Dec 2010 10:40

Men det kan du väl bara du vill? :D Det är enkelt :)



Idag kom det inte heller :S Men posten är lite försenad där jag bor nu så ibland kan det ta lång tid. Bara för det är så mycket snö så det är mkt förseningar just nu.

Jannica

16 Dec 2010 10:48

Bra mål :) Du kommer klara detta galant. Blir så impad när du la upp bild på din mage och måttbandet, de är ju hur mycket borta som helst. Kan inte ens tänka mig att de suttit fett där :P Du är en sån kämpe!!!

Linda

16 Dec 2010 10:51

Låter som en bra plan vännen! Och ja skrev att du är bäst även om sanningen är att du nog ligger tvåa! Jag är ju bäst eller så vi vara bäst tillsammans helt enkelt S

Malin I Form

16 Dec 2010 11:09

Det låter jättebra! :D

Nett

16 Dec 2010 11:13

Nog lär du behöva nya byxor, man minskar ju en storlek för varje 5 kg ;)

Elin

16 Dec 2010 11:17

Gud vad bra kämpat!



Svar: nu är jag lite sen med att svara men jag har inte orkat bara.

Jag vet, jag var världens lyckligaste och allt var verkligen fint och roligt. Sen gjorde min pojkvän slut med mig, sådär en lördagsnatt helt oväntat, och jag och hela min värld gick minst sagt under och jag är så jävla ledsen.



Kul att mina tidigare blogginlägg gjorde dig glad i alla fall (:

Linda - En Vimsig Mamma

16 Dec 2010 11:49

de där låter toppen =) och du kommer fixa det! kram

DONKEN- 2barnsmorsa 2be

16 Dec 2010 12:13

bara du är snäll också emellanåt så. :P haha :P

Karro

16 Dec 2010 12:18

Det låter väldigt smart det där =)



Och jag tror som dig, att satsa på nya byxor ;) hehe.

Rumptott

16 Dec 2010 12:20

oj =) de visste inte jag..

Trevligt att den tog..

hoppas du tar vara på din mamma o säger varje dag att du älskar henne.. för de hann aldrig jag.. jag han inte äns börja.. =(

kram

Malin I Form

16 Dec 2010 12:53

Sv: Nämen, vad kul att du tycker det :D

scrapmoster

16 Dec 2010 13:02

Fan du är grymt duktig!! Och vad gäller din klädstil...skulle vilja säga att det finns ju hopp men faan.... du är en hård nöt att knäcka tror jag bestämt..hahahhahaha skoja bara - så fulcoola tights. Själv mättejag mig också idag - EN förunderlig händelse minsann....kolla bloggen senare (om jag inte glömmer av att skriva om det så klart - vore ju så typoiskt av mig att glömma det menar jag. Altzeimers light du vet....)



Kramen i

Nett

16 Dec 2010 13:04

Det är vad jag har fått höra och nog stämde det in på mig, men det är ju olika och kanske det inte var så i början av viktnedgången.

Sanna

16 Dec 2010 21:23

Du gör helt rätt i att unna dig själv något när du gått ner x antal kilon! :)



Själv kommer jag ta vid varje 10kg innan jag unnar mig något :P

Eleonore

17 Dec 2010 08:37

Jättebra sätt att belöna sig på :D

Ja dit tycker jag absolut du ska gå!

Kommentera

Publiceras ej