Låt änglarna leda dig rätt, |

6kommentarer

Jag tänkte att jag skulle publicera mina Håkan Hellström / Göteborg inspirerande dikter som jag skrev i skolan (gick alltså en skrivarlinje på folkhögskola) som ett projekt och fick väldigt bra respons för.
Det är 5 dikter, så det kommer en om dagen.

Den första: Förlorade

med hjärtat i handen går jag
dunkande dunk          dunk
den vita disco lampan lyser upp
cedergatan             gamla vägen
långedrag               saltholmen
vi går inte längre stadigt
kanske är det musiken
kanske är det stjärnorna
vi är nog höga på allt
trådtunn glassplitter
skrattet kväver våra magar
en tennisboll
känn ingen sorg för oss     göteborg

6 kommentarer

carolina

28 Dec 2010 12:58

nyårslöften kan vara helt underbara :)

BENITA

28 Dec 2010 13:06

Tusentack! :)

Tigerhonan

28 Dec 2010 13:09

Haha :D Alltså när man går in i Windows menyn, där finns ju olika mappar. Bland annat tillbehör. Det ska finns där under någonstans iaf :)

Selena

28 Dec 2010 13:54

Ska du säga... du har ju gått ner sjukt mycke!! =0) Jag har ju minst 50 kg till som jag vill gå ner... så jag har inte änns kommit halvvägs...

Riktigt fin dikt du skrivit... ser fram imot att få läsa de andra 4

Kram

pimpXprincess

28 Dec 2010 14:25

Fin.



Svar: Haha, great! ;)

scrapmoster

28 Dec 2010 14:39

Nu blir jag nyfiken, vilken fhs gick du på? Nordiska i Kungälv möjligtvis???



SJälv gick jag skrivarlinjen på Åsa Fhs i Sköldinge utanför Katrineholm, 93-96. Skitkul verkligen. Skriver en del men kanske inte så mkt som förr.



Kramen i

Kommentera

Publiceras ej