Jäkla nöt

5kommentarer



En studie visade att personer som äter nötter lever två till tre år längre än de som inte gör det. Det kan dock vara på grund av att personer som äter nötter tenderar att äta mindre skräpmat.

Nötter innehåller mycket energi, men forskning visar att nötätare generellt väger mindre än de som inte äter nötter. Eftersom nötter mättar bra kommer du troligen känna fig mindre hungrig.
Och alltså lättare undvika sötsaker.

Hur mycket nötter ska man äta?

Du kan med gott samvete äta två nävar nötter om dagen, minst.


Glöm inte att anmäla dig i DETTA inlägg, du har 30 minuter på dig!

5 kommentarer

Jannica

13 Dec 2010 17:51

Jag äter mandlar jag, ofta :) De med minst kolhydrater.

Madde

13 Dec 2010 18:43

Hej!



Vilken bra blogg! Glad att jag hittat hit!

Har några frågor...

1. Gjorde det väldigt ont att göra operationen, precis efter alltså? Berätta gärna.

2. Hur pass mycket motionerar du?

3. Berätta gärna dina tankar innan och efter operation, blev det som du trodde?



Jag är nyfiken eftersom jag själv står i kö att få göra en vikt operation.

Hoppas på svar!



Kram Madde

(du ser jättebra ut)

Daniel

13 Dec 2010 18:54

Ja nötter e gött det!!!!

Malin I Form

13 Dec 2010 18:56

Nötter är supergott men äter väldigt sparsamt med det eftersom det innehåller en del kalorier.. när min viktnedgång börjar lida mot sitt slut så jag dock äta nötter!

anna

14 Dec 2010 12:45

oj, där ser man :) visste inte att nötter var så viktigt..

Kommentera

Publiceras ej