Jag gör så gott jag kan!

31kommentarer

Jag är så trött på er som skriver att jag är en dålig människa som glider på en jäkla räkmacka.
För det första äter jag inte ens räkmackor, och för det andra är jag ingen glidare - för mycket fett ivägen.
Om ni fattar vad jag menar.

Visst, jag har gjort en gastric bypass operation, men jag är ingen dålig människa för det.
Mina kilon försvinner inte av sig själv tack vare operationen. Jag äter nyttigt, varje dag äter jag nyttigt. Jag tränar, jag går, jag rör mig. Varje dag!

Jag ligger inte hemma i soffan och tittar på tv med en pizza i knä och en cola i handen.

Jag jobbar!

Säg inget annat.
Eller what the hell, säg vad ni vill. Men tro inte för ett ögonblick att ni har rätt.
Iallafall inte om mig.

31 kommentarer

Fia

04 Dec 2010 22:04

Ja men precis! :)

Du får hålla utkik efter vilka jag länkar så

kanske du får någon favorit som du sen

börjar följa! :)

Kram!

Cornelia

04 Dec 2010 22:07

Jag skrev det i min dagbok 2004, när jag var 13 år. Nu är jag 20 och vi har varit tillsammans i ca 1½ år :)

Det är som att vi (iaf jag) har väntat hela tiden på att det skulle kunna bli vi. Jag hade pojkvän när vi träffades för två år sen men efter bara någon minut visste jag att ingenting skulle kunna gå tillbaka till vad det varit, så jag gjorde slut med min pojkvän några dagar senare. Endrit flyttade till skåne och sen dess har det varit vi :)

Erika - VIKTKAMPEN

04 Dec 2010 22:09

Du gör inget fel! :)



Klart du kämpar. En Operation är något stort att gå igenom. Men sen är vi alla olika och tycker olika. MÅNGA tycker att en operation är att "glida". Tyvärr är det så. MEN de förstår inte oftast vad som ligger bakom allt... jag ahde ej fixat det. Därför jag avbokade.



Kattas Fett

04 Dec 2010 22:19

HEj! Tack så jätte mycket för din fina kommentar :)Kan du inte berätta lite om din operation? Jag står nämligen i kö men jag vet inte om jag vågar! KRAM! KÄMPA PÅ! :)

Sandrah

04 Dec 2010 22:33

Hehe ja, tänk om man kunde ligga sådär.

Johanna

04 Dec 2010 22:33

STÅ PÅ DIG TJEJEN! Bry dig inte om de där idioterna, de vet inte ett skit. Jag tror på dig och vet att du kämpar och har dig! De är bara avundsjuka för det själv behöver gå ner i vikt men inte lyckas!



förlåt, var inte meningen och frestas... :) ja man kanske skulle ta efter och be folk skänka pengar till en haha..



synder? vad för synder har du nu gjort?

watilda

04 Dec 2010 22:39

SV: HAHAHAH ja dom är så jävla bra :'D

Erika - VIKTKAMPEN

04 Dec 2010 22:41

Du är jätte duktig! :9 Bry dig inte om negativa kommentarer, de tar på din energi.



Jag ser inte dom elaka :P haha kram

Linnea

04 Dec 2010 22:42

tack så mycket! Det känns bra :)

Linda - en vimsig mamma

04 Dec 2010 22:44

de är ju sanningen, först måste man ha ett sånnt JÄVLA STORT mod till att våga genomföra operationen och sedan är det värk och pina ette bra tag efter.

Och ingen går ner av att sitta i soffan och slöa med en pizza =) alla måste kämpa lika hårt! Så kör på med dit race du så jag får se ditt nya mål när du nu snart har nått det första strecket -30!!!!

Kram

Tigerhonan

04 Dec 2010 22:45

Ja men eller hur :D



Vilka idioter det finns där ute. Dom tror dom kan och vet allt. Haha jag spottar på dom :D

Carolina

04 Dec 2010 22:47

vad lät bra? :)

Kattas Fett

04 Dec 2010 22:58

Jaaa det är crazy men det är så lång tid...jag vet inte vart du bor men vi kanske är fler tjockisar i Malmö haha ...jag lägger till dig på blogis! :) kram

Carolina

04 Dec 2010 23:00

Ja jo de är en av alla mina positiva grejer jag gör i bloggen för att sprida glädje :)

Erika - VIKTKAMPEN

04 Dec 2010 23:01

Storbloggare? Jag? :P Lååångt ifrån ;) söt du är!



Ska bli spännande. Klart du ska synas på min sida då! :) No snack om saken! :)



Jag lägger ner tid på mina läsare, så äre bara :D KRam

Johanna

04 Dec 2010 23:01

Ja lata jävlar är vad dem är. Ha mage och gnälla på hur någon annan lever sitt liv, nej fy för dem!



nej för fan dö inte! lite synda måste man ibland, dricker med rent för lite vatten :( så jag syndar med.!

Tigerhonan

04 Dec 2010 23:03

Hehe ja :) Ska bli kul att förändra också faktiskt :D



Bra det :D

Tigerhonan

04 Dec 2010 23:22

Ja ibland är man det. Håller på för fullt med nya designen just nu. Men har fastnat lite :P

Carolina

04 Dec 2010 23:22

Visst är de så :) och imorgon tänker jag starta en utmaning som går i en positiv anda den också :) kika in imorgon om du vill och se om du kanske vill vara med på den ... God Natt ! :)



P.S. La till dig i min bloglovin lista D.S.

Fille

04 Dec 2010 23:23

sv: Älskar att göra paintade önskelistor! :D

JOSEFIN GARD - OM NÄSTAN ALLT

04 Dec 2010 23:25

Vill du ha gratis presentkort genom att bara sammla poäng ?? :)



ble medlem på : http://www.gratisklader.se/?r=193956

allt bra annars ??:)

Johanna

04 Dec 2010 23:35

Ja vi får bli det.. gick och drack ett stort glas direkt haha :)



skall med ta och sova, natti natti =)

Linnea

04 Dec 2010 23:38

Sv haha ja jag vet, men det var bara en dålig ursäkt. Har inte ätit vanligt godis på ett par veckor nu heller och en dag som idag efter helgen som varit så kunde jag unna mig lite naturgodis utan dåligt samvete haha.

Hanna

04 Dec 2010 23:56

Djur gör faktiskt en lugn/glad. Själv har jag en katt, och blir lugn som en filbunke av bla kurrandet. Har man en dålig dag, blir jag genast lugnare/bättre humör :)



Lycka till med vikten tjejen. Återkommer nog fler gånger, för att få lite inspiration. Kram.

Fanny

05 Dec 2010 01:02

Men jävla typer!:@ Säker djurgårdare hela bunten.



Sv: Haha fortsätt säga så för nå fint är det då verkligen inte!

Sandrah, Colins mamma

05 Dec 2010 01:41

Tack så jätte mycket!

Erika - VIKTKAMPEN , - 14,4 KG!

05 Dec 2010 05:55

Naw nu bir jag hur glad som helst. <3 Du är en så go människa höru!



TACK verkligen. Hoppas allt e bra? kram

Vivi

05 Dec 2010 08:22

Bry dej inte om dom, det handlar om okunskap och avundsjuka.Och kanske rädsla ;-)

Ha det gott! Kram

Lena

05 Dec 2010 10:51

Vi som har gjort operationen VET att det inte bara är glida efter det! Fast en räkmacka hade inte varit dumt :) Älskar räkor! Men idag hade jag tagit bara räkorna och skippat brödet, då orkar man mer räkor :) Jag har haft tur, tror inte det är en enda människa, vare sig IRL eller på bloggen, som har kritiserat mig för att jag gjort operationen. De som känner mig VET att jag har kämpat med min vikt i 30 år, och verkligen försökt. Det är liksom min tur nu!! Kämpa på och skit i vad alla andra tycker! Stor kram

Linda

05 Dec 2010 13:15

Har hört det där många om folk som opererat sig :( Skitsnack. Operationen har ingen större verkan i längden om man inte lägger ner jobbet själv. Du kämpar och kämpar och jag tycker du är stark.



Sen även om man nu gled på en räkmacka vad fan hade det spelat för roll. Du gjorde ett stort och ev farligt ingrepp i din kropp för att kunna rädda din kropp i längden. Det är fan ingen räkmacka det du gjort. Gahh blir så arg på sånt där. Hur man går ner i vikt är inte relevant i mina ögon. Det viktiga är att man gör det om man känner att man behöver det!! Vägen dit är olika för oss alla!!



Bra att du står på dig. Du vet vad du gör och att du kämpar för att mota bort fettet. Jag diggar bara så du vet :) Kramar

Nina, mamma till Hugo & tvillingarna Max & Vincent

06 Dec 2010 11:11

Du är jätteduktig som kämpar! Önskar jag också hade inspirationen.

Kommentera

Publiceras ej