Gästbloggar-tajm

9kommentarer

Hej alla JD- Läsare!


Mitt namn är Eleonore och bloggar vanligtvis på Fikamed.blogg.se. Där skriver jag om goda bakverk, nyheter på i kakhyllan, cafétips och jag sätter ihop roliga collage över köksprylar. Jag är en riktig gottegris och i min blogg får jag dela med mig av alla påhitt och passioner jag har när det kommer till ätbart.

 

Nu har jag fått äran att gästblogga här hos söta JD. En tjej som inspirerar otroligt med sin makalösa viktnedgång efter en gastric bypass operation och hårt arbete. Jag kan verkligen rekommendera er fortsätta följa hennes resa och jag tror hon kommer lyckas med sina mål galant!

 

Något som jag alltid har tänkt på är att alla måste få fika. Fika betyder ju inte att man äter en onyttig bulle eller en stor café latte som inte är det bästa för oss som många tänker. Fika handlar ju om att sätta sig ner med nära och kära och ha trevligt. Och visst har man något ätbart till detta men det behöver inte alls betyda att det ska vara onyttigt! Jag tänkte bjuda på ett recept som alla kan ha glädje av med gott samvete. Det är en yoghurtglass och som med allt är det bra i måttliga mängder!

 

Ta hand om er!


Kramar från Eleonore


Lätt Yoghurtglass med hallon

4dl frysta hallon

2dl yoghurt vanilj(0.5% fett)

1msk fruktsocker

2krm vaniljsocker

 

Lägg hallon och yoghurt i en matberedare, tillsätt vaniljsocker och fruktsocker. 
Mixa och garnera med några hallon eller blåbär, servera genast.

9 kommentarer

Katta

14 Dec 2010 21:12

Kul med gästblogg!!! Bra inlägg :D JD I will soooo try it :D hihi kram på er båda

Erika - VIKTKAMPEN, -16,9 KG

14 Dec 2010 21:54

TACK så jätte mycket! :D

scrapmoster

14 Dec 2010 23:09

Mums! Det där ska jag pröva i helgen absolut. Ska dessutom titta in i din blogg.



Och JD-det är dags du slutar tro på tomten nu gumman. JAg är lessen - men han finns inte på riktigt. Vill du ha de där skorna får du gå till din personliga bankrådgivare (imitt fall-min mamma) hahahaha...

kramen på dig vännen

i

DONKEN- 2barnsmorsa 2be

15 Dec 2010 00:07

mmmmmhhh... fan sa gott.

men korten da, vinsten vettu, maste ju visa upp det du fick. hehe! mitt tangentbord ar lite som det vill just nu, det ar darfor jag skriver knas. poss poss

Linda - En Vimsig Mamma

15 Dec 2010 00:24

vad kul med en gästbloggare =) och vilket gott recept! ja katalog 1 har du ju på dig tills 18 januari 2011 =) så lite tid är det ju =) börja med att visa för familj,vänner,bekanta,vänners vänner osv =) detta klarar du! kram

Anna maria

15 Dec 2010 04:54

sv: Jaha okej då förstår jag!:) Du är riktigt duktig tycker jag!:)

Nä det har gått överstyr, på 6 månader har jag gått upp runt 20-25 kilo.

Min Pappa gick bort, och jag började äta. Och nu är det jättesvårt att sluta ta så stora portioner då jag inte blir mätt. Äter allt för mycket och allt för ofta helt enkelt.

Antar att jag behöver hjälp, men det är ju ingen annan än JAG som kan göra något åt min vikt.

Förra året i Maj vägde jag 89 kilo och det var jag nöjd med och nu när det har gått över 110 strecket eller mer så har det gått över styr :/

Johanna

15 Dec 2010 08:14

Kom hit då så åker vi till ystad =)



Nej det är du och 3 till som jag följer som jag vet gjort en sådan operation :)

Linda

15 Dec 2010 08:42

För mig är fika en kopp gott kaffe helt enkelt. Och bra sällskap så klart!

Bantarbritta

15 Dec 2010 22:00

Vilket bra recept! Jag har en variant på det, man tar ett paket frysta hallon (eller andra bär, men jordgubbar bör undvikas för de mixas så dåligt!) och mixar med en burk vaniljkesella. Smaskens blir det!

Kommentera

Publiceras ej