Du är din egen chef!

34kommentarer

Något som jag många gånger har fallit tillbaka på när det gäller träning är pressen, tjatet och att jag måste. Alltid jag eller någon som gör att jag känner pressen. Träning ska vara roligt, det ska inte vara något som du måste pina dig iväg på och få gjort bara för att någon säger det.

1. Det ska vara något du vill.
2. Du ska själv bestämma när och hur ofta.
3. Du ska inte låta någon pressa dig.
4. Det ska vara roligt!

Om du inte gillar det du gör, kan du lika gärna sluta göra det.


För till slut kommer pressen på dig själv bli för mycket och du kommer ge upp. Igen och igen och igen och igen. Gör träningen rolig, variera din träning. Träna med någon annan.
Hitta på nya saker, skratta när du tränar. Tänk på vad träning ger dig, gör det i din takt.

Du är din egen chef. Glöm aldrig det!

34 kommentarer

Pernilla

06 Dec 2010 18:38

Så rätt! Har haft precis samma problem själv. Dock är det är ganska skön "press" det här med att blogga om det. Det blir liksom motiverande på ett helt annat sätt.



Svar: Jo, jag kör helt på egen hand med träning och allt. Så för mycket motivation kan man inte hitta - med andra ord kommer jag absolut följa dig! :)

♥Ska vända mitt liv till det bättre.♥

06 Dec 2010 18:44

Priset är att jag ska tatuera mej.

Carolina

06 Dec 2010 19:24

Nu har jag lagt upp mitt "resultat" angående utmaningen :)

Erika - VIKTKAMPEN , - 15,4 KG!

06 Dec 2010 19:25

Tack för du deltagit i min tävling! :) Den avslutas vid ca 21 ikväll!



KRAM

Linnea

06 Dec 2010 19:27

Bra skrivet! Det är lätt att sätta upp målen efter hur andra tränar istället för att utgå från en själv!Man ser att någon tränar 2 gånger om dagen och tror att man själv måste köra lika stenhårt!

Kassandra

06 Dec 2010 19:43

Fin blogg, allt bra :) ?

ERICAPERZZON

06 Dec 2010 19:48

Du har helt rätt, och jag har hamnat på latsidan nu, inte bra:P



Svar: tusen tack, den är ny faktiskt;P haha ja beck är väldigt bra det med;P



/E

missay

06 Dec 2010 19:48

Idag har jag varit i skolan. Kolla in tårtorna vi gjorde! :D

Nett

06 Dec 2010 19:52

Självklart skall det vara roligt att träna ;)



Jag har tagit bort överblivet skinn efter viktminskningen.

Diana

06 Dec 2010 19:54

Fin blogg! Hoppas att allt är bra med dig? :)

Tigerhonan

06 Dec 2010 20:02

hehe ja det kan jag nog testa när jag kommit i form riktigt igen :P



du har så rätt i ditt inlägg :D

linda

06 Dec 2010 20:07

jo men nog borde det ju funka iallafall :)

Viktoria | Marks största blogg♥

06 Dec 2010 20:20

haha jag vet inte :p nu hänger jag inte med riktigt :p

Malin I Form

06 Dec 2010 20:28

Mycket sant, dock måste man pusha sig lite extra i början innan man liksom fastnar!

katarina

06 Dec 2010 20:32

WORD!!! Helt rätt, vi vet inte riktigt än förutom att han ska opereras och grejer. Ja det blev tydligen jätte känsligt för vissa tyckte inte att jag respekterade vår familj privatliv medans jag tycker att jag varken lagt ut namn bild eller något! så wtf liksom?

Jennifer & Evelina

06 Dec 2010 20:34

Så du tycker att vi gjorde "reklam" när vi berömde din blogg? Visst, du behöver inte kika in på vår blogg om du inte har lust, men snälla, skriv inte att det är reklam vi gjorde. Att kolla igenom andra bloggar är väl en av de saker man gör om man har en egen blogg? Att vi rekomenderade dig att kika in på våran, kallas inte reklam. Tack för att du slängde in en kommentar iaf, men nästa gång, tänk på vad du skriver!

Jennifer & Evelina

06 Dec 2010 20:34

Så du tycker att vi gjorde "reklam" när vi berömde din blogg? Visst, du behöver inte kika in på vår blogg om du inte har lust, men snälla, skriv inte att det är reklam vi gjorde. Att kolla igenom andra bloggar är väl en av de saker man gör om man har en egen blogg? Att vi rekomenderade dig att kika in på våran, kallas inte reklam. Tack för att du slängde in en kommentar iaf, men nästa gång, tänk på vad du skriver!

Jennifer & Evelina

06 Dec 2010 20:34

Så du tycker att vi gjorde "reklam" när vi berömde din blogg? Visst, du behöver inte kika in på vår blogg om du inte har lust, men snälla, skriv inte att det är reklam vi gjorde. Att kolla igenom andra bloggar är väl en av de saker man gör om man har en egen blogg? Att vi rekomenderade dig att kika in på våran, kallas inte reklam. Tack för att du slängde in en kommentar iaf, men nästa gång, tänk på vad du skriver!

Jennifer & Evelina

06 Dec 2010 20:34

Så du tycker att vi gjorde "reklam" när vi berömde din blogg? Visst, du behöver inte kika in på vår blogg om du inte har lust, men snälla, skriv inte att det är reklam vi gjorde. Att kolla igenom andra bloggar är väl en av de saker man gör om man har en egen blogg? Att vi rekomenderade dig att kika in på våran, kallas inte reklam. Tack för att du slängde in en kommentar iaf, men nästa gång, tänk på vad du skriver!

Evelina & Jennifer

06 Dec 2010 20:37

Svar till din lilla Bitchkommentar;

Vad är ditt problem?

för det första så "reklamerade" jag inte. Jag skrev vad jag tyckte om DIN blogg. Och även ifall om jag hade gjort det, vad hade det spelat för roll? Man bemöter människor som man själv vill bli behandlad, Har du aldrig lärt dig det? om inte, Lär dig det !

Och för det andra, Du är typ dubbelt så gammal som oss? Och ändå så beter du dig som en hälften så gammal som oss´?

Inte okej...

Väx upp. Och så vill jag bara tillägga att jag absolut inte såg din lilla text om att man inte skulle kommentera, så snälla, Du behöver inte gå till attack innan du vet något.

Malin

06 Dec 2010 20:42

That´s soooo true!!!!!

Anna Katana

06 Dec 2010 21:06

Tack, tack (:



Så sant det du skriver!

Allt bra med dig?

Carolina

06 Dec 2010 21:19

du har fått dagens komplimang inne hos mig :)

♥Ska vända mitt liv till det bättre.♥

06 Dec 2010 21:24

Ja typ har jag gjort det. För har designen i huvudet hur jag vill ha den.

Tigerhonan

06 Dec 2010 21:28

Ja det är klart :) du är så vis du :)

scrapmoster

06 Dec 2010 21:30

Tack för de orden vännen!



Jag vet att jag verkligen måste träna, inte för någon annans skull utan för min egna. Det är en ständig stress detta med att jag inte kommer igång med min träning. Det är ingen som pressar mig men jag känner det själv... Vet inte vad det ska till för att få iväg mig...



Kramen i

Jannica

06 Dec 2010 21:33

Du har så rätt, så rätt :):) Bra skrivet!!! :D Med den inställningen kommer du klara allt :D

Vicki

06 Dec 2010 21:34

Har du gjort operationen ännu? Hur gick det i så fall?



Vicki

linnéa

06 Dec 2010 21:45

Jo de är jag på bilden, påsen döljer lite..

Bra på att dölja, men har ett bmi på 39.. Har gått upp en del sen den bilden.. typ 7-8kg sen i våras..

Bra att du trivs :D Fick du den betald då?? antagligen får jag betala min själv, gränsen ligger på 40.. Men de är värt att lägga dom pengarna, vill kunna leva ett liv utan att skämmas för hur jag ser ut..



Mysig blogg du har förästen ;)

Kram

linnéa

06 Dec 2010 21:59

Tack va snäll du är, inne i en period nu där jag tycker att allt jag har på mej ser jag stor ut i ..



Okej härligt att de gått så bra för dej :D Du kommer verkligen lyckas :)

Tack för tipset ska verkligen kolla runt, men är inte rädd för att ta ett lån :) Jag känner själv att jag behöver den operationen.. De kanske inte syns på den bilden men om man ser på de nyare bilderna från nu så ser man..



Va gullig du är :)

Sara

06 Dec 2010 23:08

Så rätt! Men jag har ett problem och det är att jag i förväg intalar mig att saker och ting är tråkiga och på så sätt begränsar mig för när jag väl kommer iväg så ÄR det roligt!

Bantarbritta

07 Dec 2010 09:12

Så sant så sant, hela denna viktnedgångsgrejen handlar om sig själv. Det är fruktansvärt svårt att lyckas om man inte själv är med på det på precis alla plan... inte ens om man har en duktig coach, eller snarare hitler (läs sambo) i mitt fall. ;)

Lotta

07 Dec 2010 09:29

Helt rätt!! Ja, igår var en kanon dag!

Ha det gott!

BENITA

07 Dec 2010 11:12

Så vettigt!

Kommentera

Publiceras ej