Från XXXL till M

11kommentarer

För inte allt för längesen gick jag in i butiker och letade största möjliga storlek. Så högt som XXXL fanns i min garderob, alltså 3XL, en hel mängd med plagg. Ibland kunde jag ha XXL på Gina tricot när det fanns, och om plaggen var extra stora kunde jag ha dom spänt i XL.


Jag sa hela tiden att när jag kan gå in på Gina tricot och testa kläder och kunna ha plagg jag vill ha i storlek M så är jag nöjd med mig själv och min kropp, längre än så behöver jag inte gå.

Men idag när jag och mor vandrade runt på Faluns gator och in på Gina tricot, och jag testade linnen, toppar, tröjor och klänningar i just storlek M och KUNDE HA DOM. Så var det inte alls tillräckligt. Jag älskade plaggen när jag såg dem. Men när jag testade dem ville jag inte alls ha dom. För i omklädningsrummets spegel så såg jag större ut än någonsin. Och jag sa högt till mig själv "hur kan du ens ha haft sikte på endast M!".

Jag såg hemsk ut, förjävlig. Fetare än den fetaste versionen av mig själv.
Antingen har kläder blivit större med tiden, och dagens M är egentligen L. ELLER så var det fel på mitt huvud. ELLER så var det fel på spegeln. Ingen som vet ingen som vet?

Båda är gamla bilder.
Ska fixa nya i typ...juni. När solen kommer.

11 kommentarer

Nett

26 Apr 2012 20:40

Klart att du inte ser hemsk ut, spegla dig ofta och säg: Jag är vacker!

Evelina

27 Apr 2012 02:37

De är nog en blandning av spegeln och lite i ditt huvud skulle jag gissa på. Sen är de inte spegeln utan ljuset. De är helt galet fel ljus i provrum. Man känner sig alltid fet i provrum just pga ljuset, de är mer vanligt än ovanligt. :)

Anonym

27 Apr 2012 08:20

Aw thanks sweetie!



Dta med kläderna man säger alltid att man vill ha m sedan när man kmr till den punkten så blir man väldigt sällan nöjd med m. Tänk på att olika kläder sitter olika så dt e ej ngt fel på dig utan plagget i sig för du ser awesome ut!

Nilma

27 Apr 2012 10:28

Åh, så är väldigt farligt att tänka!

Malin

27 Apr 2012 12:24

Tycker inte du ska hanga upp dig pa just gina tricot dock - jag gillar ocksa deras klader och koper alltid nagot dar nar jag ar i Sverige eller Danmark men deras storlekar ar helt galna! Allting ar valdigt brett och formlost om man jamfor med andra butiker. Jag hade L nar jag var som storst, och har XS idag - trodde ocksa att M skulle vara "nog" for mig men sen gick det av bara farten. Strl 40 tankte jag, det blir bra - nu har jag 36 MEN aven jag ser tjock ut i manga av deras klader!! Sa, seriost, var inte sa hard mot dig sjalv. Var stolt istallet for hur langt du kommit och forvantansfull infor vad som komma skall. :) Jag har gina's "pippitroja" t.ex, du vet den stickade med monstret och den ar i XS och ser fortfarande helt gigantisk ut. Det ar nagot med formen. Samma sak med andra klader jag har darifran.



Du ar skitduktig och supersnygg! Lat inte gina tricot lura dig!

Sofia

27 Apr 2012 21:56

Du är ju helt grym. Resan du har gjort är helt otrolig. Man ser ju aldrig bra ut i ett provrum, varken med XS eller XL som storlek. Det kan vara en bra grej att du inte är nöjd liksom. Det är ju det det handlar om, inte vilken bokstav det står i kläderna. Kämpa på! :)

anna

28 Apr 2012 11:59

men neej, du ska vara riktigt nöjd nu :)



svar: nagellacket är av märket essence, men tror inte det säljs i sverige, men finns liknande på kicks! :)

moa

28 Apr 2012 13:31

Jag är säker på att allt sitter i huvudet. Har man en gång börjat gå ner i vikt , så vill man bara fortsätta och fortsätta, man blir liksom aldrig riktigt nöjd ... eller jag blir aldrig i vilket fall!

Heidi

29 Apr 2012 18:14

Jag känner igen känslan totalt. Har varit nöjd med min vikt tills nu när jag blivit viktstabil. Å då har jag ändå gått ner några kg mer än vad jag satte som mål. Du har min hjärna börjat fundera på att jag behöver gå ner mer för jag tycker inte alls jag ser smal ut längre utan fet. Hjärnan spökar, man får andra mål, jämför sig med allt smalare människor...



Vad ska man göra åt det då?



Tror att man måste komma ihåg var man kommer ifrån först och främst och försöka se hur långt man kommit.... men sedan vet jag inte. Återkommer när jag kommit på hur jag ska tänka själv :)

Hanna

30 Apr 2012 10:33

Det är huvudet. Det är farligt. Ta hjälp av en kurator eller liknande. Huvudet har svårt att hänga med i onaturligt snabba förändringar:(

EMMA - MITTFATASS

04 May 2012 18:23

Så jävla duktig är du =) Pepp till dig !

Kommentera

Publiceras ej